سردشت میزبان نمایشگاه پوستر« در کنار صلح ایستاده ایم »

همزمان با سالروز بمباران شیمیایی سردشت رئیس حوزه هنری آذربایجان غربی از اجرای نمایشگاه یک روزه پوستر با عنوان« در کنار صبح ایستاده‌ایم » در مجتمع فرهنگی هنری شهرستان سردشت خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری قارتال نیوز، هوشمند قره باغ در این خصوص با اشاره به موضوع همزیستی در استان آذربایجان غربی اظهار داشت: حوزه هنری آذربایجان غربی و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان در آستانه « هفته بازخوانی و افشای حقوق بشر آمریکایی و گرامیداشت یاد و خاطره شهدای شیمیایی شهرستان سردشت» نمایشگاه « در کنار صلح ایستاده ایم » را با ارائه ۲۹ اثر گرافیکی برگزار می‌کنند.

رئیس حوزه هنری آذربایجان غربی افزود: در این نمایشگاه آثار ۱۲ نفر از گرافیست کاران شهرستان ارومیه به نام های امید فیض اللهی، امیر ختایی، امیر رضایی، امین اکبرنژاد، برهان دلشاد خامنه، بهزاد آهنگری، سعید کریمی، عطا الیاسی، محسن پورحسن، محسن غفاری، مهدی خاقان و میترا پور اسماعیل با مضامین حمایت از صلح، نبردی در مقابل استفاده از تسهیلات غیر متعارف، حمایت و همبستگی با مردم شهرستان سردشت و صدای مردمان بی دفاعی که سالها داغدار چنین حوادثی هستند در معرض دید عموم قرار می‌گیرد.

هوشمندقره باغ در ادامه سخنان خود ضمن تاکید بر اهمیت افشای عملکرد های ددمنشانه جنایتکاران بر علیه بشریت ، به خصوص مردم ایران با زبان هنر گفت: نمایشگاه « در کنار صلح ایستاده ایم» بعد از اجرای یک روزه آن در شهرستان سردشت، همزمان با هفته بازخوانی و افشای حقوق بشر آمریکایی در نگارخانه حوزه هنری آذربایجان غربی (شهرستان ارومیه) نیز برگزار می شود.

بمباران شیمیایی سردشت یک جنایت جنگی و بمبارانی بود که نیروی هوایی عراق در ۷ تیر ۱۳۶۶ با استفاده از بمب‌های شیمیایی در چهار نقطهٔ پرازدحام شهر سردشت در ایران انجام داد. در این حمله ۱۱۰ نفر از ساکنان غیرنظامی شهر کشته شده و ۸۰۰۰ تن دیگر نیز در معرض گازهای سمی قرار گرفتند و مسموم شدند.