بازدید استاندار آذربایجان غربی از نمایشگاه پوستر« در کنار صلح ایستاده ایم »

همزمان با سالروز بمباران شیمیایی سردشت استاندار آذربایجان غربی با حضور در مجتمع فرهنگی هنری سردشت از نمایشگاه یک روزه پوستر« در کنار صلح ایستاده‌ایم » بازدید کرد .

به گزارش پایگاه خبری قارتال نیوز، در این بازدید که نماینده شهرستان سردشت در مجلس شورای اسلامی و مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی نیز حضور داشتند آثار هنرمندان واحد هنرهای تجسمی حوزه هنری آذربایجان غربی در قالب ۲۹ اثر پوستر با موضوع « افشای حقوق بشر آمریکایی» در سالروز گرامیداشت یاد و خاطره شهدای شیمیایی شهرستان سردشت ارائه شدند .

در این نمایشگاه آثار ۱۲ نفر از گرافیست کاران شهرستان ارومیه به نام های امید فیض اللهی، امیر ختایی، امیر رضایی، امین اکبرنژاد، برهان دلشاد خامنه، بهزاد آهنگری، سعید کریمی، عطا الیاسی، محسن پورحسن، محسن غفاری، مهدی خاقان و میترا پور اسماعیل با مضامین حمایت از صلح، نبردی در مقابل استفاده از تسهیلات غیر متعارف، حمایت و همبستگی با مردم شهرستان سردشت و صدای مردمان بی دفاعی که سالها داغدار چنین حوادثی هستند در معرض دید عموم قرار گرفته است.

نمایشگاه « در کنار صلح ایستاده ایم» بعد از اجرای یک روزه آن در شهرستان سردشت، همزمان با هفته بازخوانی و افشای حقوق بشر آمریکایی با همکاری حوزه هنری و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان در نگارخانه حوزه هنری آذربایجان غربی (شهرستان ارومیه) برگزار می شود.

بمباران شیمیایی سردشت یک جنایت جنگی و بمبارانی بود که نیروی هوایی عراق در ۷ تیر ۱۳۶۶ با استفاده از بمب‌های شیمیایی در چهار نقطهٔ پرازدحام شهر سردشت در ایران انجام داد. در این حمله ۱۱۰ نفر از ساکنان غیرنظامی شهر کشته شده و ۸۰۰۰ تن دیگر نیز در معرض گازهای سمی قرار گرفتند و مسموم شدند.