در سال 1400 صورت گرفت ؛

55 میلیون دلار صادرات، سهم تعاونی ها و اتحادیه های استان آذربایجان غربی

مدیر کل تعاون،کار و رفاه اجتماعی استان آذربایجان غربی در تشریح عملکرد بخش تعاون استان گفت: 55 میلیون دلار سهم صادرات تعاونی ها و اتحادیه های آذربایجان غربی در سال 1400 بوده است.

به گزارش پایگاه خبری قارتال نیوز، علی دهقانی در خصوص عملکرد و فعالیتهای بخش تعاون استان در 12 ماهه سال 1400 طی مطالبی اعلام کرد: برابر اطلاعات مندرج در سامانه جامع و هوشمند بخش تعاونی کشور تعداد کل تعاونی های فعال استان آذربایجان غربی تا پایان اسفند ماه سال گذشته 2152 شرکت تعاونی می باشد که در این تعاونی ها 111587 نفر با سرمایه ای بالغ بر 18494714 میلیون ریال عضویت دارند و برای  35990 نفر نیز در همین راستا اشتغال ایجاد شده است.

وی در ادامه افزود: از این تعداد تعاونی های فعال در استان  622 تعاونی در حوزه خدمات، 410 تعاونی درحوزه کشاورزی، 312 تعاونی در حوزه صنعتی و معدنی، 355 تعاونی تولیدی و توزیعی، 268 تعاونی درحوزه مسکن و عمرانی و تعداد 145 تعاونی در سایر زمینه ها فعالیت دارند.

علی دهقانی همچنین در خصوص میزان صادرات محصولات شرکتهای تعاونی گفت: در 12 ماهه سال گذشته میزان صادرات تعاونی ها و اتحادیه های استان آذربایجان غربی 55 میلیون دلار بوده است، که بیشتر این صادرات در بخشهای کشاورزی، خدمات، صنعتی، معدنی، مواد غذایی، بهداشتی، برنج، خشکبار و میوه جات به کشوهای عراق، اقلیم کردستان، ارمنستان، ترکیه، افغانستان و آذربایجان انجام گرفته است.

مدیر کل تعاون،کار و رفاه اجتماعی استان آذربایجان غربی با اشاره به اطلاعات و آمار ثبت شده در سامانه جامع و هوشمند بخش تعاونی کشور گفت: در سال گذشته استان آذربایجان غربی با تشکیل 87 تعاونی و اتحادیه بیش از 100 درصد برنامه ارسالی از سوی وزارت متبوع را محقق نموده است، که نسبت به مدت مشابه سال گذشته از 20 درصد رشد برخوردار بوده است.

علی دهقانی به سایر اقدامات حوزه تعاون از جمله انعقاد 14 تفاهمنامه با اتاق تعاون، استانداری، دانشگاه آزاد اسلامی، منطقه آزاد تجاری ماکو، جهاد دانشگاهی، بنیاد شهید و امو ایثارگران، اداره کل ورزش و جوانان، برگزاری 14055 نفر ساعت آموزش‎های مجازی، انحلال 10 شرکت تعاونی، برگزاری 42 جلسه کمیته رسیدگی به امور تعاونی های مشکلدار و غیرفعال اشاره کرد و گفت: امکانات و ظرفیت های بسیار خوبی برای تحقق شعار سال در زیرساخت های بخش تعاون وجود دارد و با حمایت از این بخش می توانیم شعار سال را عملیاتی نماییم.

وی در پایان تشکیل شرکت های تعاونی دانش بنیان، تعاونی تامین نیاز مشاغل خانگی، توسعه و ایجاد شرکت های توسعه و عمران شهرستانی، روستا تعاون و توسعه تعاونی های بانوان را از جمله برنامه های اداره کل در بخش تعاون در سال جاری برشمرد.