يادمان برادران شهيد باكري در اروميه احداث می شود

جلسه همفكري و بررسي احداث يادمان برادران شهيد باكري به دعوت رئيس سازمان مديريت و برنامه ريزي استان و با حضور مديران كل بنياد حفظ آثار و نشر ارزش‌هاي دفاع مقدس، بنياد شهيد و امور ايثارگران، سازمان بسيج سازندگي و معاونين سپاه شهداء استان، فرمانداري و شهرداري اروميه در سالن شهيد بروجردي سازمان برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری قارتال نیوز، در اين جلسه حسين سپهري رئيس سازمان مديريت و برنامه ريزي آذربايجان غربي، احداث يادمان شهدا را رمز ماندگاري فرهنگ ايثار و شهادت عنوان نمود و تصريح كرد: يادمانها الهام بخش آموزه هاي ايثار و شهادت هستند كه مفاهيم عميقي از فلسفه جهاد و شهادت را به نسل جوان و آيندگان منتقل مي كند تا آنان ضمن ارزش نهادن به استقلال و امنيت موجود دركشور قدردان خون شهداء باشند.

رئيس سازمان مديريت و برنامه ريري استان، برادران شهيد باكري را علمداران مقاومت، ايثار و شهادت در ديار آذربايجان نام برد و افزود: ضروري است با احداث يادمان براي اين شهيدان والامقام، بستر لازم براي آشنايي نسل جوان و نسل هاي آتي با سيره شهداء را فراهم نمود كه متاسفانه در اين زمينه در استان كوتاهي شده است.

حسين سپهري با بيان اينكه دفاع مقدس جلوه هايي آشكار از ارزش هاي ملي و مذهبي است، گفت: دلاورمردان و مردم قهرمان استان آذربايجان غربي در دفاع مقدس شكوهي از پايداري و ايثار را در نظام جمهوري اسلامي به نمايش گذاشتند.

در اين جلسه مديران كل بنياد حفظ آثار و نشر ارزش هاي دفاع مقدس، بنياد شهيد و امورايثارگران و معاونين سپاه شهداء استان ضمن قدرداني از رئيس سازمان مديريت در ارج نهادن به فرهنگ ايثار و شهادت در استان براي احداث يادمان قول هر گونه همكاري را دادند.

در پايان اين جلسه نسبت به طراحي و جانمايي احداث يادمان و مجري طرح تصميماتي اتخاذ شد.