نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی؛

اشعار شاعران آیینی آذربایجان غربی باید در عرصه بین‌المللی نیز ارائه شوند

نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان غربی ۲۵ تیرماه سال جاری در پنجمین ویژه‌برنامه ادبی« زلال غدیر» ارومیه طی سخنانی با اشاره بر ظرفیت‌های بالای عرصه ادبیات استان گفت: اشعار شاعران آیینی آذربایجان غربی باید در عرصه بین المللی نیز ارائه شوند.

به گزارش پایگاه خبری قارتال نیوز، سید مهدی قریشی در این برنامه که به مناسبت عید سعید غدیر خم برگزار شد اظهار داشت: اشعار آیینی در وصف معارف اهل بیت عصمت و طهارت در استان آذربایجان غربی دارای جایگاهی ویژه است و این موضوع امروزه نسبت به گذشته بیشتر رواج پیدا کرده است و ما همواره شاهد حضور استعدادهای خوب و تولید آثار فاخر در این عرصه هستیم.

امام جمعه ارومیه در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره بر حضور شاعران استان آذربایجان‌غربی در محضر مقام معظم رهبری و بسیاری از جشنواره های معتبر داخلی افزود: معرفی این شاعران متعهد و آثار فاخر و نافذ آنها در حوزه شعر آیینی در عرصه ادبیات بین‌المللی نیز باید در دستور کار ادارات و دستگاه های فرهنگی هنری استان قرار گیرد و ما باید این داشته های عظیم فرهنگی خود را به اقصا نقاط جهان صادر کنیم.

سید مهدی قریشی در بخش دیگری از سخنان خود نسبت به شاعران حاضر در مراسم اظهار داشت: هنر یکی از نعمت های بزرگ خداوند است که به شما شاعران اعطا شده است و استفاده از این هنر در مسیر معرفی اسلام ناب محمدی و معارف اهل بیت (ع) جایگاه خاصی را نزد خداوند متعال دارد که این موضوع آرزوی بسیاری از بزرگان و مجتهدان دین بوده است و شما هنرمندان بایستی از این نعمت خدادادی نهایت استفاده را ببرید.

پنجمین شب شیر زلال غدیر ۲۵ تیر ماه سال جاری با حضور امام جمعه شهرستان ارومیه و جمعی از مسئولان و شاعران به مناسبت گرامیداشت عید سعید غدیر خم در مصلی حضرت امام خمینی شهرستان ارومیه برگزار شد.