افزایش دمای هوا در استان آذربایجان غربی رکورد زد

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق آذربایجان غربی گفت: آذربایجان غربی طی روزهای اخیر روزهای گرمی را سپری می‌کند و افزایش گرمای هوا باعث ثبت رکوردهای جدیدی در مصرف برق شده است که مدیریت مصرف در این روزها را به امری ضروری مبدل کرده است.

به گزارش پایگاه خبری قارتال نیوز، طاهر کیامهر ضمن تاکید بر رعایت نکات مدیریت مصرف برق طی ۲ روز، گفت: طی روزهای اخیر و به دنبال افزایش گرمای هوا در استان آذربایجان غربی، میزان مصرف برق نیز افزایش یافته و با ادامه روند افزایشی دمای هوا، در صورتی که مصرف برق مدیریت نشود، مدیریت اضطراری بار امری ناگزیر می‌باشد.

وی همچنین افزود: بر اساس بررسی داده‌ها و نقشه های پیش‌یابی هواشناسی دیروز و امروز برای استان آذربایجان غربی گرم‌ترین روزهای تابستان می‌باشد که نیاز به مدیریت مصرف بیشتر از روزهای گذشته است.

مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق آذبایجان غربی خاطر نشان کرد: در روزهای اخیر بخش عمده برق در بخش خانگی و برای روشن کردن کولرهای گازی مورد استفاده قرار گرفته است که مردم برای مدیریت مصرف ابتدا باید از این بخش شروع کنند.

وی ادامه داد: پایداری جو و گرما تا روز ۴ شنبه مورخ ۲۹ تیرماه در سطح استان ادامه دارد.

کیامهر اشاره کرد: امروز مسئله مدیریت مصرف یک وظیفه ملی و همگانی است که هر فرد با مصرف بهینه و صحیح می‌تواند در تأمین برق پایدار و مطمئن سهیم باشد.

وی اضافه کرد: شهروندان می‌توانند در راستای مصرف بهینه برق درجه کولر را روی درجه رفاه (۲۵ درجه) تنظیم کنند، از نور طبیعی استفاده کرده و استفاده از لوازم پرمصرف برقی را به ساعات غیر پیک محول کنند.

مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق آذربایجان ضمن قدردانی از مشارکت و همکاری مردم استان، خواستار افزایش همراهی‌ها با برنامه‌های مدیریت مصرف شد: خوشبختانه مردم فهیم آذربایجان غربی تاکنون همراهی خوبی با مجموعه صنعت برق استان داشته‌اند و این همراهی سبب شده که برق استان تا امروز به طور مطئمن تأمین شود اما درخواست ما از هم استانی های عزیزمان، تداوم روند مدیریت بهینه مصرف است تا خادمان مردم در شرکت توزیع نیروی برق استان در خدمت رسانی هر چه بهتر به مردم عزیز دچار مشکل نشوند