درخشش نوجوانان تکابی در مهرواره کشوری طنز «یک وعده لبخند»

سه عضو نوجوان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان مرکز تکاب، عنوان برگزیده ادبی مهرواره کشوری طنز «یک وعده لبخند» را در بخش شعر کسب کردند.

به گزارش پایگاه خبری قارتال نیوز، آیین پایانی دومین دوره‌ی این مهرواره به میزبانی فرهنگسرای بانوان شهرداری اردبیل برگزار شد و ۷۷ برگزیده این رویداد در بخش‌های شعر، داستان کوتاه و عکاسی معرفی شدند.

هیات داوران بخش «شعر» متشکل از مریم اسلامی، افسون امینی و محمدرضا رستم‌پور، از میان ۱۵۶ اثر رسیده به دبیرخانه این مهرواره پس از داوری نهایی، در گروه سنی نونگاه (۱۲+) ۴ اثر، در گروه سنی نوجوان(۱۵+) ۶ اثر و در گروه سنی بزرگ‌سال (۲۲-۱۸) ۵ اثر را به عنوان برگزیده معرفی کردند.

بر این اساس، محمدسینا مرادی، نرگس سلیمانی و زهرا نظیفی از کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان مرکز تکاب در گروه سنی نوجوان(۱۵+) حائز عنوان برگزیده بخش شعر شدند.

در بخشی از برنامه حسین تولایی شاعر کودک و نوجوان و دبیر هیات داوران دومین مهرواره کشوری طنز «یک وعده لبخند» در بخش شعر و داستان، بیانیه هیأت داوران را قرائت کرد. در این بیانیه با بیان این که طنز یکی از تأثیرگذارترین، ماندگارترین، کاربردی‌ترین و رسانه‌ای‌ترین آثار در حوزه زبان است و در حوزه ارتباطات برای خود یک گفتمان ایجاد می‌کند. نکاتی را مانند توجه به شعر و داستان‌بودن متن و طنز اصیل و پرهیز از کپی‌برداری از جوک‌ها و لطیفه‌های رایج جامعه و مطالبی – که در فضای مجازی دست‌به‌دست می‌چرخد و هدف‌شان تنها سرگرم‌کردن است – یادآوری کرده است.