نصب ۸۷۵ دستگاه گاردیل در محورهای آذربایجان غربی

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان غربی از نصب ۸۷۵ دستگاه گاردیل طی چهار ماه سالجاری در محورهای مواصلاتی استان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری قارتال نیوز، پیمان آرامون مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان غربی گفت: از ابتدای سالجاری تاکنون خدمات و پروژه‌های متعددی برای ایمن سازی محور‌های ارتباطی استان با هدف کاهش سوانحات و تصادفات جاده‌ای آغاز شده است که جمع آوری یا تعمیر1248 دستگاه گاردیل، ترانشه برداری 67.5 کیلومتر در پیچ ها در جهت حذف نقاط کور، تعمیر نرده حفاظ و قرنیز به تعداد 114 عدد، 1408 کیلومتر تسطیح و رگلاژ و ترمیم شانه‌ها و 851 کیلومتر پاکسازی و تسطیح حریم از جمله آن است.

وی از خط کشی 1370 کیلومتر از محورهای ارتباطی آذربایجان غربی در چهارماهه نخست سالجاری خبر داد و اذعان داشت: خط کشی‌ وعلائم جاده‌ای بعنوان زبان گویای جاده ها می‌توانند اطلاعاتی را به رانندگان و عابران انتقال دهند که کمتر وسیله دیگری می‌تواند این قابلیت را داشته باشد و در این راستا در محورهای مواصلاتی استان 1529 عدد تابلو و علائم نصب و 1790 عدد تابلو جمع آوری، بازسازی و تعمیر شده است.

آرامون ادامه داد: به منظور آرام سازی جریان ترافیک 36 عدد کاهنده سرعت در محورهای مواصلاتی ایجاد و 389 مورد سرعت گیر رنگ آمیزی وآشکار سازی شده است.

وی همچنین از تعمیر و نصب 459 عدد چراغ های هشدار چشمک زن و 5174 عدد شستشوی تابلو علائم در مدت زمان مذکور خبر داد.