اجرای 72 فقره قلع و قمع بنای غیر مجاز در اراضی کشاورزی ارومیه

مدیر جهاد کشاورزی ارومیه گفت: از ابتدای سال جاری تا کنون، تعداد 72 فقره قلع قمع بنا و مستحدثات غیر مجاز در اراضی کشاورزی شهرستان ارومیه انجام گرفته و به چرخه تولید بازگشته است.
به گزارش پایگاه خبری قارتال نیوز، علی پیرمرادی، مدیر جهاد کشاورزی ارومیه گفت: از ابتدای سال جاری تا کنون، تعداد 72 فقره قلع قمع بنا و مستحدثات غیر مجاز در اراضی کشاورزی شهرستان ارومیه انجام گرفته و به چرخه تولید بازگشته است.

وی با اشاره به سایر فعالیت های ذاتی جهاد کشاورزی در حوزه زراعت، باغبانی و دام و سایر بخش ها اظهار کرد: علاوه بر انجام امورات مربوط به حوزه کشاورزی، طی هشت ماه اخیر، ۷۲ فقره قلع و قمع بر اساس ماده ۳ به مساحت 4.29 هکتار و ۳۸۴ قطعه حکم در راستای تبصره ۲ ماده 10 به مساحت 11.76 هکتار اجرا و ۴۵۰ فقره پرونده نیز به مراجع قضایی جهت رسیدگی ارسال شده است.

پیرمرادی عدم وجود اعتبار اختصاصی جهت اجرای احکام، کمبود نیروی انسانی، عدم وجود ماشین آلات و تجهیزات جهت تخریب، وجود خلاهای قانونی، عدم هماهنگی کامل ارگان های دخیل در اجرای احکام را از جمله عوامل عدم اجرای به موقع احکام اجرایی ذکر کرد.

رحیم نوری، معاون دادستان عمومی و انقلاب و رئیس اجرای احکام نیز با بیان اینکه یکی از وظایف ذاتی جهاد کشاورزی حفاظت از اراضی کشاورزی است، گفت: اتخاذ اقدامات پیشگیرانه خیلی مهم بوده و علاوه بر کاستن هزینه های مرتبط با رفع تصرفات و تخریب ساخت و سازهای غیر مجاز باعث کاهش تبعات اجتماعی و فرهنگی آن خواهد شد.

وی افزود: بسیاری از احکام صادر شده در مساحت های کوچک مقیاس است که ضمن اولویت دادن اجرای احکام در مساحت های بالا نباید از اجرای این احکام غافل شد.

نوری استفاده از ظرفیت شوراها و دهیاری ها، تقسم بندی احکام صادر شده براساس مراکز حوزه عمل، استفاده از مامور نسوان، حضور یگان حفاظت علاوه بر نیروی انتظامی در موارد حساس و اهتمام ویژه تمامی نهاد های متولی برای اجرای سریعتر را ضروری دانست.