با هدف بررسی مشکلات کتابخانه‌های عمومی انجام شد؛

دیدار مدیرکل کتابخانه های عمومی آذربایجان غربی با رئیس مجمع نمایندگان استان

مدیرکل کتابخانه های عمومی آذربایجان‌غربی با هدف بررسی و رفع مشکلات کتابخانه های عمومی با رئیس مجمع نمایندگان استان دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش پایگاه خبری قارتال نیوز، مدیرکل کتابخانه های عمومی آذربایجان‌غربی با هدف بررسی و رفع مشکلات کتابخانه های عمومی با رئیس مجمع نمایندگان استان و نماینده مردم شهرستان‌های نقده، اشنویه، محمدیار و نالوس در مجلس شورای اسلامی دیدار و گفتگو کرد.

علی زنجانی حسنلویی، رئیس مجمع نمایندگان استان با بیان اینکه ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی نیاز به همراهی و همدلی همه مسئولین و مردم در سطح جامعه را دارد، تاکید کرد:بحث کتاب و کتابخوانی را باید در جامعه تقویت کرده تا با افزایش آگاهی شهروندان، از آسیب های فرهنگی و اجتماعی پیشگیری گردد.
زنجانی حسنلویی ادامه داد: برای رفع و بهبود مشکلات معیشتی کتابداران کشور طرح‌ها و پیشنهادهای کارشناسی شده توسط نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور جمع‌بندی و ارائه شود تا با کمک نمایندگان در صحن مجلس و کمیسیون های تلفیق و فرهنگی مجلس در قالب طرح، بررسی و تصویب شود.
رئیس مجمع نمایندگان آذربایجان غربی در مجلس شورای اسلامی بر لزوم حمایت از کتابخانه‌های عمومی تاکید و در خصوص پیگیری مشکلات کتابخانه ها قول مساعد داد.
در این دیدار معصومی، مدیرکل کتابخانه های عمومی آذربایجان‌غربی به ارائه گزارش مختصری از آخرین وضعیت کتابخانه‌های عمومی استان و شهرستان نقده پرداخت.
معصومی  با اشاره به اینکه کتابخانه ها یک پایگاه اجتماعی فعال هستند، افزود: فعالیت کتابخانه های عمومی را به امانت و برگشت کتاب محدود نکردیم و به جهت اینکه بتوانیم فرهنگ مطالعه و کتابخوانی را در بین مردم گسترش دهیم، تلاش می کنیم در حوزه اجتماعی فعالیت بیشتری داشته و با اجرای برنامه های متنوع فرهنگی، پویش های مختلف و کلاس های آموزشی، ضریب نفوذ کتابخانه ها را در جامعه افزایش دهیم.
مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان ضمن دعوت از رئیس مجمع نمایندگان برای تشکیل جلسه‌ای با حضور دبیرکل نهاد، عنوان کرد: تشکیل این جلسه می‌تواند زمینه خوبی برای طرح و بررسی مشکلات و آگاهی نمایندگان از مسائل در حوزه کتابخانه‌های عمومی کشور باشد.
معصومی با اشاره به محدودیت‌های بودجه نهاد کتابخانه‌های عمومی، بیان داشت: پیگیری جدی مشکلات نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور و وضعیت معیشتی کتابداران از مطالبات ما از نمایندگان در مجلس شورای اسلامی است