پیام استاندار آذربایجان غربی به مناسبت اولین پاسداشت حماسه نبرد چالدران

نام بلند هزاران شهيد حماسه ماندگار چالدران بر تارك افتخارات ايران عزيز مي‌درخشد و خون پاكشان، شجره‌ي طيبه حريم تشيّع و ايران را آبياري و لاله گون كرده است.

به گزارش پایگاه خبری قارتال نیوز، در این پیام آمده است :

بسم الله الرحمن الرحيم

نام بلند هزاران شهيد حماسه ماندگار چالدران بر تارك افتخارات ايران عزيز مي‌درخشد و خون پاكشان، شجره‌ي طيبه حريم تشيّع و ايران را آبياري و لاله گون كرده است.

بي‌شك چالدران را بايستي پيشينه‌‌شناسي مفهوم شهيد و شهادت در ايران‌زمين، علّت امتداد امنيّت پايدار و مصداق بارز دفاع مقدّس در بيش از پنج قرن پيش قلمداد كرد. دفاع جانانه قزلباشان در اين جنگ كه مردانه با شمشير، تير و كمان خود را به درياي توپ و تفنگ مي‌زدند، حمله‌اي كه به قصد انهدام كامل دولت تازه‌نفس شيعي صورت گرفته بود را دفع نموده و رشادت و شجاعت ايرانيان كه خود در وسط معركه متهورّانه و جانانه مي‌جنگيد را در تاريخ ماندگار و حماسه‌اي بي‌بديل رقم زد.

خاك دشت چالدران به خون چندهزار شهيد مدافع حريم تشيّع و ايران لاله‌گون شده و بي‌سبب نيست كه مرحوم علّامه جعفري هنگام زيارت اين يادمان نعلين از پا بيرون آوردند و گريه‌كنان فرمودند: “اگر مردم بدانند چه اتّفاقي در اين موضع افتاده است بدون وضو وارد اين سرزمين نمي‌شوند.”

نام و ياد شهداي گرانقدر اين حماسه بي نظير بويژه شهداي راه عقيده شهيدان سيّد مير نظام‌الدّين عبدالباقي يزدي و سيّد مير شريف‌الدّين علي شيرازي صدر(شيخ‌الاسلام) را گرامي مي داريم.

اينك وظيفه داريم ضمن پاسداشت اين نبرد تاريخي و تبيين ويژگي ها و دستاوردهاي ماندگار آن نسبت به توسعه پايدار شهرستان چالدران؛ آوردگاه غيرت ايراني و تكريم جايگاه والاي ساكنان غيور آن كار جهادي را تداوم بخشيم و نسبت به اجرايي نمودن برنامه ريزي هاي تدوين شده در نخستين سفر شهرستاني به اين ديار عزيز تلاشي درخور و شايسته داشته باشيم.

والسلام عليكم و رحمه الله و بركاته

محمدصادق معتمديان
استاندار آذربايجان غربي