استاندار آذربایجان غربی:

۴۸۹ کلاس درس در طول سال جاری در آذربایجان غربی به بهره برداری خواهد رسید

استاندار آذربایجان غربی گفت: نهضت مدرسه سازی برای حذف مدارس کانکسی و غیراستاندارد در سطح استان تداوم خواهد یافت.

به گزارش پایگاه خبری قارتال نیوز، محمدصادق معتمدیان امروز در آیین افتتاح مجتمع آموزشی، فرهنگی، تربیتی و ورزشی بوتراب شهرستان خوی که با حضور وزیر آموزش و پرورش برگزار شد، ضمن قدردانی از خیرین مدرسه ساز، افزود: برای جبران عقب افتادگی های تاریخی استان در برخی از شاخص های توسعه حوزه آموزش و پرورش چون کمبود سرانه آموزشی، نیازمند اقدامات و برنامه ریزی ویژه جهت استفاده از ظرفیت های ملی و استانی هستیم.

وی با اشاره به برکات سفر اخیر ریاست جمهوری و تصویب اختصاص ۵۰ هزار میلیارد تومان اعتبار برای آبادانی و پیشرفت استان، خاطرنشان کرد: تاکنون موفق به جذب ۲۲۰۰ میلیارد تومان از اعتبارات مذکور شده ایم و ۲۳۰۰ میلیارد تومان از مصوبات نیز مختص حوزه آموزش و پرورش می باشد که برای جذب این اعتبارات، مدیران دستگاههای مختلف باید اهتمام جدی داشته باشند.

استاندار آذربایجان غربی برنامه ریزی برای تسریع نهضت مدرسه سازی در استان را نیز ضروری دانسته و افزود: با همت مدیران، دست اندرکاران و خیرین، نهضت مدرسه سازی برای حذف مدارس کانکسی و غیراستاندارد در آذربایجان غربی تداوم خواهد یافت.

معتمدیان همچنین از افتتاح چند مدرسه با ۱۴۴ کلاس درس در طول هفته دولت امسال خبر داده و یادآور شد: ۱۵۶ کلاس درس تا پیش از آغاز سال تحصیلی جدید و ۱۸۹ کلاس درس نیز تا پایان ۱۴۰۱ در آذربایجان غربی افتتاح می شود که جمعاً شاهد بهره برداری از ۴۸۹ کلاس درس در طول سال جاری در سطح استان خواهیم بود.

وی در ادامه با تاکید بر استفاده از تمامی ظرفیت ها برای جبران کاستی ها در حوزه آموزش و پرورش، افزود: در بهبود شاخص های توسعه آموزش و پرورش به مناطق محروم و کم برخوردار توجه ویژه خواهد شد تا شاهد رفع شکاف های آموزشی و برقراری عدالت آموزشی در سطح استان باشیم.

استاندار آذربایجان غربی همچنین با اشاره به شروع نهضت تکمیل پروژه های نیمه تمام در استان، گفت: با اختصاص ۳۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای افتتاح پروژه های هفته دولت در سال جاری، شاهد رشد ۳۸ برابری افتتاح پروژه ها در هفته دولت امسال نسبت به سال گذشته بودیم.

در پایان این مراسم از خیران و فرهنگیان خویی و رتبه های زیر هزار کنکور سراسری امسال تجلیل شد .