کرمی سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری آذربایجان غربی؛

حمایت از بخش تعاون منجر به توسعه زیربنای اقتصاد مقاومتی می‌شود

پنجمین جلسه شورای هماهنگی واحدهای تابعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در استان با محوریت نکوداشت هفته تعاون و با حضور کرمی سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری آذربایجان غربی، علی دهقانی رئیس شورای هماهنگی و مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان، مدیران شورای هماهنگی، رئیس و هیات رئیسه اتاق تعاون و مدیران اتحادیه در محل سالن جلسات اتاق تعاون برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری قارتال نیوز، در راستای تکریم و بزرگداشت ایام هفته تعاون و تاکیدات و حمایت از سیاست های دولت مردمی، مبنی بر حمایت از تعاون به عنوان سرانگشت گره گشای اقتصاد و اشتغال، پنجمین جلسه شورای هماهنگی واحدهای تابعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی جهت همفکری و بررسی چالش ها و مسائل موجود در حوزه تعاون با حضور کرمی معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری آذربایجان غربی، علی دهقانی رئیس شورای هماهنگی و مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان، خلیلی رئیس اتاق تعاون استان، مدیران اتحادیه، مدیران شورای هماهنگی در محل سالن جلسات اتاق تعاون استان در حال برگزاری شد. 

دهقانی در ابتدای جلسه ضمن خوشامدگویی و تبریک هفته تعاون به کلیه همکاران، دست اندرکاران و متولیان خانواده بزرگ تعاون، کار و رفاه اجتماعی اظهار داشت : بیش از ۶ هزار و 804 تعاونی در این استان وجود دارد که برای بیش از 90 هزار نفر اشتغال‌زایی داشته است. وی گفت : در حال حاضر از مجموع تعاونی‌های استان تنها هزار و 858 تعاونیفعال است.

وی ادامه داد : این تعاونی‌ها در بخش‌های مختلف از جمله تعاونی‌های مسکن، خدمات، صنعتی، کشاورزی، معدنی، دانش بنیان و مصرف در حال فعالیت است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان‌غربی با بیان این که در حال حاضر بیش از 31 هزار نفر در تعاونی‌های فعال استان مشغول به کار هستند افزود:این تعاونی‌ها از تسهیلات مختلف رفع موانع تولید، بانک توسعه تعاون، صندوق کارآفرینی امید و تسهیلات اشتغال فراگیر و پایدار بهره‌مند هستند.

وی خاطر نشان کرد : از 54 میلیون دلار صادرات تعاونی های استان، بیش از ۱۰میلیون دلار محصولات تولیدی خود شرکت های تعاونی استان بوده است.

کرمی معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری آذربایجان غربی نیز ضمن تبریک هفته تعاون به کلیه تعاونگران استان، از اقدامات اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان در کلیه حوزه ها، خصوصاً بخش تعاون تقدیر و تشکر کرد و گفت: بخش تعاونی از مهمترین بخش های اقتصادی در کشور است که براساس منویات مقام معظم رهبری (مدظله العالی) باید ۲۵ درصد سهم اقتصادی کشور را به خود اختصاص بدهد که البته در حال حاضر این سهم بسیار کمتر است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری آذربایجان‌غربی ادامه داد: تعاونی‌ها جزو بنگاه‌های اقتصادی کوچک هستند و هدف دولت حمایت از بنگاه‌های اقتصادی است.

کرمی اظهار داشت: حمایت از این بخش منجر به توسعه زیربنای اقتصاد مقاومتی می‌شود و این امور مورد تاکید رهبر معظم انقلاب و مسوولان کشوری است.

وی بیان کرد: با فعالیت تعاونی‌ها در سطح آذربایجان غربیو کشور، توسعه اقتصادی جهش چشم‌گیری خواهد داشت.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری آذربایجان‌غربی با اشاره به اینکه باید اطلاع‌رسانی دقیق از عملکرد تعاونی‌ها در اولویت مسوولان باشد، اظهار داشت: با این کار تمام اعضا می‌توانند از عملکرد حوزه خود مطلع شوند و در این صورت کارآیی تعاونی‌ها بالا رفته و به دنبال آن نیز بهره‌وری افزایش پیدا می‌کند.

کرمی تاکید کرد: باید به تمام متغیرهای زمان، مکان، سرعت و دقت تاثیرگذار در امر توسعه فعالیت تعاونی‌های توجه کرد زیرا در این صورت می‌توان بهره‌برداری و بهره‌وری مناسبی را از این بنگاه‌های اقتصادی کوچک برداشت کرد.

وی با اشاره به دانش و تکنولوژی های بروز در دنیا مابین بنگا های اقتصادی خواستار استفاده کردن شرکتهای تعاونی از این دانشها شد و افزود: تعاونی‌ها باید اعتماد پذیری و کیفیت خدمات خود را افزایش دهند تا بتوان کارآیی تعاونی‌ها را در سطح جامعه افزایش داد.

در پایان جلسه هر یک از مدیران شورای هماهنگی، رئیس اتاق تعاونپرداختند و مدیران اتحادیه ها به بیان نقطه نظرات و مشکلات بخش تعاون پرداختند.