افزایش ۴۰ درصدی تقاضای خرید نوشت افزار در بازار آذربایجان غربی

رئیس اتحادیه فروشــندگان لوازم التحریر و نوشت افزار ارومیه از افزایش ۵۰ الی ۸۰ درصدی قیمت نوشت افزار و لوازم التحریر در بازار خبر داد و گفت: با این حال تقاضا برای خرید لوازم التحریر در بازار ۴۰ درصد افزایش پیدا کرده است.

حسین سلیمی در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری قارتال نیوز، از افزایش ۴۰ درصدی  تقاضای خرید لوازم التحریر در بازار خبر داد و گفت:بدنبال تعطیلی مدارس و آموزش مجازی به جای حضوری از سال ۹۹ در کشور به دلیل شیوع بیماری کرونا و کاهش تقاضای خرید لوازم التحریر خوشبختانه امسال با خبر بازگشایی مدارس خانواده هارغبت زیادی به تهیه نوشت افزار نشان می دهند.

سلیمی افزود:متاسفانه از سه سال گذشته بسیارى از واحدها از نظر اقتصادى با مشکل مواجه شدند و طى این ۳ ســال ۱۰ درصد از  واحد صنفى فروش لــوازم التحریر در ارومیه به دلیل عدم استقبال، مشکلات اقتصادى و بالا بودن هزینه اجاره تعطیل شدند.

رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم التحریر ارومیه گفت:در حال حاضر ۲۰۰ واحد صنفى نوشت افزار در ســطح شهر فعال است که با توجه به شرایط و رسالت آموزشى که نوشت افزارها دارند همچنان با مسائل و مشکلات گوناگون  مواجه هستند و سعى دارند که در این شرایط خود را سر پا نگه دارند.

وی حذف کتب درسی از پیشخوان لوازم التحریر فروشی ها و فعالیت دست فروشان را  از مشکلات اساسی این صنف عنوان کرد و گفت:تعدادی از مدارس سطح شهر ارومیه اقدام به تهیه پک های نوشت افزار و لوازم التحریر کرده و والدین را مجبور به خرید این پک ها می کنند همین امر نیز  مزید بر علت شده و بر مشکلات کسادی فروش لوازم التحریر در بازار موثر واقع شده است.

سلیمی به افزایش ۵۰ الی ۸۰ درصدی قیمت لوازم التحریر نسبت به سال گذشته در بازار  اشاره کرد و گفت:با این حال با خبر بازگشایی مدارس ۴۰ درصد نسبت به سال گذشته افزایش تقاضا برای خرید در بازار مشاهده می شود.

رئیس اتحادیه فروشــندگان لوازم التحریر و نوشت افزار ارومیه با بیان اینکه:کثر خریداران لوازم التحریر  تمایل به خرید اجناس با کیفیت دارند گفت: خوشبختانه بیشتر لوازم التحریر تولید داخل از کیفیت بالایی برخوردار بوده و قابل رقابت در بازارهای جهانی هستند و مردم نیز رغبت زیادی به خرید نوشت افزار ایرانی دارند.

وی در مورد میزان افزایش قیمت ها در بازار لوازم التحریر گفت: قیمت برخی از اقلام همچون دفتر  حدود ۵۰ درصد است  ،اما سایر اقلام بیش از ۸۰ درصد افزایش یافته است.