کانون عاشیق های حوزه هنری آذربایجان غربی ویژه برنامه« بیرلیک نغمه لری » را در ارومیه برگزار کرد

کانون عاشیقهای حوزه هنری آذربایجان غربی به مناسبت گرامیداشت« هفته وحدت » ۱۸ مهرماه سال جاری ویژه برنامه موسیقی محلی« بیرلیک نغمه لری » را در سالن صفی الدین ارموی شهرستان ارومیه برگزار کرد.

به گزارش پایگاه خبری قارتال نیوز،در این برنامه که با حضور جمعی هنرمندان عاشیق و تعدادی از شاعران شیعه و سنی استان آذربایجان غربی از شهرهای ارومیه، خوی ، سلماس، نقده و میاندوآب برگزار گردید؛ هنرمندان حاضر آثار موسیقی و ادبی خود را در وصف حضرت محمد(ص) و گرامیداشت هفته وحدت برای حاضران در این مراسم اجرا کردند.

عاشیقها علی عباسی ، محمد معصومی، اسفندیار (ندیم )عباس زاده ، بهنام رضایی، چراغعلی جلالی، محمد محمودپور، اسمعلی لطفی، رحیم عبادی وند، رضا پوینده و زلفعلی بابازاده از هنرمندان حاضر در این برنامه بودند که با هنرنمایی خود هفته وحدت را گرامی داشتند.

همچنین در همین راستا محمد محبوبی، ایرج بهزادنیا، ارشد ابراهیمی کهریز، داریوش صوفی بالو، اسماعیل علیزاده و امیرحسین سعیدی نیز از شاعرانی بودند که اشعار خود را به زبان ترکی آذربایجانی در گرامیداشت هفته وحدت و شخصیت و مرام پیامبر اعظم (ص) برای حاضران در مراسم اجرا کردند.

« بیرلیک نغمه لری » سومین برنامه مناسبتی کانون عاشیق های حوزه هنری آذربایجان غربی از ابتدای سال جاری بود که بعد از اجرای ویژه برنامه های « نوای غدیر و بایرام نغمه لری»به ترتیب به مناسبت گرامیداشت عید غدیر و عید فطر طی سال جاری در شهرستان ارومیه برگزار گردید.