جشنواره ملی« ایران عزیز» میزبان نمایش« دلیران » از حوزه هنری آذربایجان غربی بود

جشنواره ملی« ایران عزیز » در تهران ۲۱ مهرماه سال جاری میزبان اجرای نمایش« دلیران» از واحد نمایش حوزه هنری آذربایجان غربی بود.

به گزارش پایگاه خبری قارتال نیوز،در این جشنواره که به همت سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران و به مناسبت هفته وحدت برگزار گردید؛ نمایش صحنه ای دلیران با موضوع « ستارخان» و ارائه بخشی از رشادت ها و جانفشانی‌های این سردار ملی در حفظ و صیانت از ایران در مقابل استکبار جهانی و ایادی داخلی آنها در منطقه دریاچه چیتگر تهران بر روی صحنه رفت.

نمایش صحنه ای دلیران نوشته« سید مصطفی موتورچی» است که با کارگردانی« پدرام رحمانی » و ایفای نقش « احسان عارف و مونا صادقی » به مدت ۲۰ دقیقه در جشنواره ملی ایران عزیز به مناسبت هفته وحدت به همراه ارائه بخشی از فرهنگ عمومی مردم آذربایجان اجرا گردید.

در همین راستا اجرای موسیقی محلی توسط «عاشیق محمود مرد افکن » ، اجرای گروه حرکات موزون آذربایجانی ، ویژه برنامه کمچه خوانی با هنرمندی «علی وحدت پناه» به همراه اکران کلیپ تصویری « عزتلی بایراقیم» با موضوع پرچم جمهوری اسلامی ایران از تولیدات واحد موسیقی حوزه هنری آذربایجان غربی از دیگر بخش های این مراسم بود.

جشنواره وحدت اقوام ایرانی با عنوان «ایران عزیز» از ۲۰ مهرماه سال جاری در دریاچه شهدای خلیج فارس چیتگر تهران آغاز به کار کرد. این جشنواره همزمان با هفته وحدت و به همت سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران از ۲۰ تا ۲۹ مهرماه هر روز از ساعت ۱۵ تا ۲۲ برگزار می‌شود که در آن اقوام لر، کرد، ترکان آذربایجان، بلوچ، ترکمن، گیلکی، مازنی، عرب، بختیاری، قشقایی و خطه جنوبی کشور در جشنواره حضور دارند .