رئیس کمیسیون عمران شورای اسلامی شهر ارومیه ،

خرید ۵۵ دستگاه اتوبوس صفر برای نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی شهر ارومیه

رئیس کمیسیون عمران شورای اسلامی شهر ارومیه از خریداری ۵۵ دستگاه اتوبوس صفر برای نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی شهر ارومیه خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری قارتال نیوز،علی مصطفی زاده رئیس کمیسیون عمران شورای اسلامی شهر ارومیه گفت: ۵۵ دستگاه اتوبوس صفر کیلومتر توسط شهرداری ارومیه خریداری شده و طی ماههای آینده به سیستم حمل و نقل عمومی شهر ارومیه اضافه می‌شود.

علی مصطفی زاده با اشاره به خرید ۲ مرحله‌ای این تعداد اتوبوس جدید، اظهار کرد: در مرحله اول ۲۷ دستگاه اتوبوس و در مرحله دوم نیز ۲۸ دستگاه اتوبوس صفر کیلومتر از کارخانجات عقاب و ایران خودرو دیزل توسط شهرداری ارومیه خریداری شده است.

سخنگوی شورای شهر ارومیه همچنین به اتمام بازسازی کامل ۱۰ دستگاه اتوبوس در ارومیه اشاره کرد و افزود: ۱۰ دستگاه اتوبوس دیگر نیز در نوبت بازسازی کامل قرار دارند که در مجموع ۲۰ اتوبوس بازسازی شده نیز به سیستم ناوگان حمل و نقل عمومی اضافه می‌شود.

دکتر علی مصطفی زاده در رابطه با میزان اعتبار هزینه شده برای نوسازی سیستم حمل و نقل عمومی شهر ارومیه، گفت: معتقدیم هزینه در نوسازی سیستم حمل و نقل عمومی سرمایه گذاری برای کاهش ترافیک، کاهش آلودگی هوا و بخشیدن زیبایی بصری به شهر است که در همین راستا نیز حدود ۹۰۰ میلیارد ریال طی ۷ ماه گذشته برای نوسازی این ناوگان هزینه شده است.

سخنگوی شورای اسلامی شهر ارومیه همچنین از برنامه ریزی و هماهنگی برای خرید اتوبوس های برقی جهت تسهیل در رفت و آمد شهروندان خبر داد.

وی با انتقاد از بی توجهی به نوسازی سیستم حمل و نقل عمومی شهرداری ارومیه در یک دهه ی گذشته ادامه داد: فرسوده بودن سیستم ناوگان حمل و نقل عمومی سبب عدم استقبال شهروندان از این سیستم و استفاده از خودروهای شخصی شده که این موضوع نیز نقش بسزایی در آلودگی هوا و افزایش ترافیک در سطح شهر دارد.

مصطفی زاده افزود: برای تشویق و ترغیب شهروندان به استفاده از سیستم حمل و نقل عمومی باید ایستگاه‌ها و اتوبوس هایی در شان شهروندان را در اختیار آنها قرار دهیم.

رییس کمیسیون عمران شورای اسلامی شهر ارومیه با قدردانی از تلاش‌های شهردار ارومیه در نوسازی سیستم حمل و نقل عمومی، اضافه کرد: در حال حاضر شاهد یک هم افزایی بین اعضای شورای شهر و مدیریت شهری هستیم که این امر یکی از لازمه‌های توسعه شهری است.

مصطفی زاده در پایان تاکید کرد: اعضای شورای اسلامی شهر ارومیه در کنار نظارت بر مجموعه مدیریت شهری، از هرگونه اقدام سازنده برای ارائه خدمات بهتر به شهروندان حمایت صد در صدی می‌کنند.
منبع: ارومیه_ایرنا