ملوان ۰-۱ پرسپولیس؛ بازگشت به صدر با درخشش ستاره هلندی

سرخ‌پوشان پایتخت با درخشش «یورگن لوکادیا» موفق شدند در انزلی به 3 امتیاز ارزشمند دیدار بیرون از خانه دست پیدا کنند و به صدر جدول لیگ برتر بازگردند.

به گزارش پایگاه خبری قارتال نیوز،پرسپولیس در یکی از حساس‌ترین دیدارهای هفته دهم لیگ برتر فوتبال ایران امروز در انزلی میهمان ملوان بود. ۲ تیم در شرایطی کاملا متفاوت پا به مسابقه امروز گذاشته بودند، سرخ‌پوشان پایتخت با انگیزه کسب پیروزی به انزلی سفر کرده بودند و در مقابل ملوانی‌ها به دنبال کسب پیروزی در خانه و فرار از بحران و منطقه قرمز جدول بودند. رویارویی مازیار زارع در مقابل پرسپولیس که تیم سابق او به شمار می‌رود، یکی از جذابیت‌های مضاعف مسابقه امروز بود.

علی صفایی که در هفته‌های ابتدایی لیگ بیست‌ودوم غایب بود، با توجه به موفقیت در تست‌های مجدد انجام شده از سوی کمیته داوران توانست به فهرست داوران لیگ اضافه شود و امروز مسئولیت قضاوت دوئل حساس ملوان بندرانزلی و پرسپولیس تهران را که از ساعت ۱۷ در ورزشگاه سیروس قایقران انزلی باید برگزار می‌شد، برعهده داشت.

ترکیب ملوان بندرانزلی

ایمان صادقی، مجید عیدی، عبدالله حسینی، سعید کریمی، میلاد جهانی (از دقیقه ۷۴: پدرام قاضی‌پور)، محمود مطلق‌زاده، صادق بارانی (از دقیقه ۸۷: مهدی موقر)، آرمین انبساطی (از دقیقه ۶۰: مسعود زائر کاظمینی)، مهران احمدی (از دقیقه ۷۴: میلاد شعبانلو)، سجاد بازگیر (از دقیقه ۸۷: محمد قادری) و مهدی مومنی

سرمربی: مازیار زارع

ترکیب پرسپولیس تهران

علیرضا بیرانوند، مرتضی پورعلی گنجی، گیورگی گولسیانی، وحید امیری (از دقیقه ۸۰: علی نعمتی)، دانیال اسماعیلی‌فر، سینا اسدبیگی (از دقیقه ۸۰: وحدت هنانوف)، کمال کامیابی‌نیا، سعید صادقی، سروش رفیعی (از دقیقه ۷۱: امید عالیشاه)، مهدی ترابی (از دقیقه ۷۱: شیخ دیاباته) و یورگن لوکادیا (از دقیقه (۵+۹۰): فرشاد فرجی)

سرمربی: یحیی گل‌محمدی

میلاد سرلک در کنار حامد پاکدل ۲ غایب پرسپولیس برای مسابقه امروز بودند و یحیی گل‌محمدی تصمیم گرفت تا به ترکیب تیم برنده در مسابقه هفته گذشته مقابل مس رفسنجان دست نزند و با همان نفرات تیمش را برای مسابقه امروز به میدان فرستاد. گل‌محمدی در حالی این تصمیم را گرفت که تصور می‌شد با توجه به رسیدن شیخ دیاباته به مرز آمادگی مناسب، او بتواند امروز در ترکیب اصلی تیمش قرار گیرد اما مهاجم مالیایی از روی نیمکت کارش را در مسابقه امروز برابر ملوان آغاز کرد.

۲ تیم از ساعت ۱۷ با سوت علی صفایی کار خود را در مسابقه حساس هفته آغاز کردند. شاگردان زارع و گل‌محمدی بازی را پایاپای آغاز کردند و در شرایطی که تصور می‌شد سرخ‌پوشان پایتخت بتوانند موقعیت‌های گلزنی خوبی روی دروازه حریف پایین جدولی خود ایجاد کنند اما ملوانی‌ها با نمایشی منسجم اجازه تهدید دروازه خود را نداده و با حرکات ترکیبی به دنبال رسیدن به گل برتری در مسابقه خانگی امروز بودند.

ملوانی‌ها در نیمه اول خطرناک‌تر از حریف خود در میدان مسابقه حاضر شدند و نکته جالب‌توجه اینکه هر ۲ شوت در چارچوب در نیمه نخست سهم شاگردان مازیار زارع بود که درخشش علیرضا بیرانوند مانع فروپاشی دروازه پرسپولیس شد و دروازه‌بان ملی‌پوش سرخ‌پوشان پایتخت اجازه غافلگیری تیمش را نداد تا در یک بازی کم‌افت‌وخیز در نیمه اول، ۲ تیم با تساوی بدون گل به رختکن بروند.

شاگردان گل‌محمدی با توجه به نیاز مبرم به کسب ۳ امتیاز برای صعود دوباره به صدر جدول لیگ بیست‌ودوم نیمه دوم را تهاجمی آغاز کردند و در دقیقه ۴۸ اولین شوت در چارچوب سرخ‌پوشان پایتخت به‌ثبت رسید که شوت مهدی ترابی با واکنش خوب ایمان صادقی همراه شد و راهی به دروازه ملوان نداشت. پرسپولیسی‌ها در ادامه نیمه دوم به بازی مالکانه خود ادامه دادند اما خط دفاعی ملوان نمایش کم‌نقصی را از خود به جای گذاشت.

یورگن لوکادیا مهاجم هلندی و فرصت‌طلب پرسپولیس در دقیقه ۷۸ کار تیمی زیبای همبازیان خود را تکمیل کرد و با جایگیری مناسب درون محوطه جریمه ملوان پاس دانیال اسماعیلی‌فر را به گل تبدیل کرد تا هم به صدر جدول گلزنان لیگ بیست‌ودوم بازگردد و هم پرسپولیس را به گل برتری مقابل ملوان در انزلی برساند.

شاگردان مازیار زارع بعد از دریافت گل در ۱۰ دقیقه پایانی در تلاش بودند تا بتوانند به گل تساوی دست پیدا کنند اما تلاش بازیکنان ملوان بی‌ثمر بود. مهم‌ترین موقعیت ملوانی‌ها در دقیقه ۸۱ به‌دست آمد که مهدی مومنی درون محوطه جریمه پرسپولیس شبیه‌سازی کرد و ناکام در کسب پنالتی بود تا بهترین فرصت برای رسیدن به گل تساوی برای شاگردان زارع از دست برود. در اوقات تلف شده مسابقه، سرمربی ملوان به شدت نسبت به تصمیمات علی صفایی اعتراض کرد و با کارت قرمز داور از کنار زمین اخراج شد. سرخ‌پوشان پایتخت با تک‌گل لوکادیا توانستند در انزلی به ۳ امتیاز دیدار بیرون از خانه دست پیدا کنند.

پرسپولیس با ۳ امتیاز به‌دست آمده در مسابقه امروز در جدول رده‌بندی ۲۱ امتیازی شد و به صدر جدول رقابت‌ها بازگشت. ملوان بندرانزلی هم با ۵ امتیاز در جایگاه پانزدهم جدول باقی ماند و همچنان در خطر سقوط به لیگ یک قرار دارد. سرخ‌پوشان پایتخت پنجشنبه پنجم آبان‌ماه در جریان رقابت‌های هفته یازدهم در ورزشگاه آزادی میزبان مس کرمان هستند و ملوان بندرانزلی هم در همان روز در تبریز میهمان تراکتور است.

مس، برنده دوئل بحران‌زده در کرمان

شاگردان فرزاد حسین‌خانی بعد از ۷ هفته ناکامی در رسیدن به پیروزی امروز در خانه به دنبال کسب یک برد مهم برابر حریف قعرنشین خود بودند تا بتوانند از منطقه خطر فاصله بگیرند. مس کرمان امروز در خانه باید دوئل حساس قعرجدولی‌ها را برگزار می‌کرد و شاگردان حسین‌خانی میزبان صنعت‌نفت آبادان بودند. نفتی‌ها با وجود برکناری رضا پرکاس و استخدام فیروز کریمی، نتوانسته‌اند نتایج خوبی بگیرند و ۲ شکست و یک تساوی کارنامه کریمی در دوران حضورش در صنعت‌نفت بوده و امروز در کرمان، سرمربی باتجربه نفتی‌ها امیدوار بود بتواند اولین برد خود را به‌دست آورده و تیمش را از قعر جدول نجات بدهد.

سیدعلی اصغر مومنی از سوی کمیته داوران به عنوان داور اول مسابقه حساس امروز در کرمان انتخاب شده بود. مسابقه‌ای که از ساعت ۱۷ به میزبانی ورزشگاه شهید باهنر کرمان آغاز شد و در دقایق ابتدایی، بازیکنان مس کرمان بیشتر توپ و میدان را در اختیار داشتند و به دنبال خلق موقعیت گلزنی در مسابقه خانگی امروز بودند.

مسی‌ها بازی را تهاجمی آغاز کرده و با خلق موقعیت‌های متعدد گلزنی در تلاش برای رسیدن به گل برتری بودند تا اینکه در دقیقه ۱۱ عارف رستمی دروازه صنعت‌نفت آبادان را هدف قرار داد و در میانه راه با تیزهوشی محمدامین کاظمیان توانست توپ‌ربایی کند و از غفلت مدافع صنعت‌نفت استفاده کرد و گل اول مسابقه را به سود مس کرمان به‌ثمر رساند. شاگردان حسین‌خانی بعد از گلزنی کاظمیان، به حملات خود برای رسیدن به گل‌های بیشتر ادامه دادند اما درخشش فرزین گروسیان اجازه نداد تا دوباره نارنجی‌پوشان به گل برسند تا نیمه نخست با برتری یک‌گله مس کرمان خاتمه یابد.

نفتی‌ها نیمه دوم را با انگیزه رسیدن به گل تساوی تهاجمی آغاز کردند اما خیلی زود دوباره توپ و میدان در اختیار شاگردان فرزاد حسین‌خانی قرار گرفت و مسی‌ها در تکاپو برای رسیدن به گل دوم بودند که ضربه تماشایی محمدامین کاظمیان با واکنش خوب گروسیان همراه شد تا ناکامی نارنجی‌پوشان در ثبت گل دوم مسابقه به سود خود ادامه داشته باشد. در دقایق پایانی فرصت خوب گلزنی نصیب بازیکنان صنعت‌نفت شد که درخشش حسین شهریاری باعث شد تا دروازه مس کرمان بسته بماند. در دقیقه (۵+۹۰)، محمدصالح محمدی پدیده جوان مس کرمان که به عنوان یار جانشین به ترکیب مس اضافه شد، روی پاس شروین بزرگ موقعیت گلزنی به‌دست آورد و توانست توپ را به تور دروازه صنعت‌نفت بدوزد تا گل دوم در واپسین لحظات به سود مس به‌ثبت برسد و شاگردان فرزاد حسین‌خانی با کسب بردی مطمئن و ۲ گله مسابقه خانگی امروز را به پایان برسانند.

مس کرمان با کسب دومین پیروزی‌اش در لیگ بیست‌ودوم توانست در جدول رده‌بندی ۹ امتیازی شود و به رتبه سیزدهم جدول صعود کرد. صنعت‌نفت آبادان هم با قبول سومین شکست متوالی با هدایت فیروز کریمی با ۵ امتیاز قعرنشین رقابت‌ها باقی ماند. شاگردان حسین‌خانی بعد از پیروزی روحیه‌بخش در مسابقه امروز، در هفته یازدهم لیگ برتر باید پنجشنبه پنجم آبان‌ماه در ورزشگاه آزادی تهران مقابل پرسپولیس قرار می‌گیرند و صنعت‌نفت آبادان هم در همان روز در خانه باید برابر پیکان تهران به میدان برود.

ادامه مسابقات هفته دهم لیگ برتر فوتبال ایران فردا پیگیری می‌شود که در مهم‌ترین دیدار استقلال از ساعت ۱۷ در ورزشگاه آزادی تهران میزبان آلومینیوم اراک است.