تراکتورِ پرنوسان؛ «بردیف» و چالش برقراری آرامش

سرخ‌پوشان تبریزی در کسب پیروزی‌های متوالی ناکام بوده‌اند و همین مسئله باعث شده تا آن‌ها از صدر جدول لیگ بیست‌ودوم فاصله بگیرند.

به گزارش پایگاه خبری قارتال نیوز،تراکتور تبریز با هدایت قربان بردیف شروع موفقی در لیگ بیست‌ودوم نداشت و کسب ۲ امتیاز از ۴ دیدار ابتدایی فصل باعث شد تا بسیاری از هواداران فوتبال تصور کنند که سرنوشتی مشابه جان توشاک و مصطفی دنیزلی در انتظار سرمربی سابق زنیت است و دوران حضور بردیف در تراکتور هم بسیار کوتاه خواهد بود اما ۳ پیروزی متوالی برابر آلومینیوم اراک، صنعت‌نفت آبادان و پرسپولیس باعث شد تا ورق به سود بردیف و شاگردانش برگردد.

تراکتوری‌ها با ۹ امتیاز به‌دست آمده توانستند خیلی زود خود را از جمع قعرنشینان دور کرده و به جمع تیم‌های بالانشین جدول اضافه کردند و امیدواری هواداران سرخ‌پوش این بود که روند صعودی تراکتور در جدول حفظ شود. اما شکست ناگهانی برابر مس رفسنجان در خانه حریف، معادلات را تغییر داد و ترمز تراکتور را در لیگ بیست‌ودوم کشید، شکستی که اجازه نداد تا تراکتور به جمع ۴ تیم برتر جدول صعود کند و در فاصله یک‌قدمی تا صدر جدول بایستد.

شاگردان بردیف در خانه یک دیدار دشوار برابر نفت مسجدسلیمان را پشت سر گذاشتند و فاصله چندانی تا تحمل دومین باخت متوالی نداشتند اما درخشش محمد عباس‌زاده، ناجی سرخ‌پوشان تبریزی شد و آن‌ها توانستند به ۳ امتیاز ارزشمند دیدار خانگی دست پیدا کنند و در کورس مدعیان بالای جدول بمانند. در شرایطی که تراکتور فرصتی طلایی برای اضافه شدن به جمع ۴ تیم برتر جدول داشت، شاگردان قربان بردیف در اصفهان شکست تلخی را مقابل سپاهان متحمل شدند و نتوانستند خود را به صدر جدول لیگ بیست‌ودوم نزدیک‌تر کنند.

«بردیف» و رکورد استنثایی در نیمه مربیان

تراکتور با هدایت قربان بردیف هیچگاه در نیمه دوم دیدارهایش بازنده نبوده و آخرین دستاورد سرخ‌پوشان تبریزی، کامبک نافرجام در اصفهان برابر سپاهان بود. تراکتوری‌ها در برابر طلایی‌پوشان اصفهانی در نیمه نخست شکستی ۳ گله را متحمل شدند اما در نیمه دوم ورق بازی به سود شاگردان بردیف بازگشت و آن‌ها توانستند ۲ گل وارد دروازه سپاهان کنند اما در ادامه بازی گلزنی شهریار مغانلو، امید تراکتوری‌ها برای ثبت یک بازگشت تاریخی در نقش جهان را از بین برد.

قربان بردیف در لیگ بیست‌ودوم هیچگاه در نیمه مربیان مغلوب نشده است. نگاهی به آمار و ارقام نشان می‌دهد که در طول ۱۰ هفته اخیر لیگ برتر، تراکتوری‌ها با هدایت بردیف در نیمه دوم که به نام نیمه مربیان شهرت دارد، ۶ برد داشته‌اند و ۴ تساوی در نیمه مربیان در کارنامه شاگردان قربان بردیف به چشم می‌خورد و نکته جالب‌توجه شکست‌ناپذیری سرخ‌پوشان تبریزی در نیمه دوم است.

تمدید روند سینوسی در خانه؟

تراکتور در ۴ بازی اخیرش در لیگ بیست‌ودوم، یک بازی در میان برد و باخت را تجربه کرده و روند سینوسی داشته و اگر بخواهد این روند برای شاگردان بردیف حفظ شود، آن‌ها باید در آخرین دیدار خود پیش از تعطیلات جام جهانی بتوانند با کسب ۳ امتیاز از میدان مسابقه خارج شوند و امیدوار به لغزش نساجی باشند تا بتوانند در جمع ۵ تیم برتر جدول به کار خود در هفته یازدهم پایان داده و با حضور در رتبه پنجم به استقبال تعطیلات فیفادی بروند.

سرخ‌پوشان تبریزی در هفته یازدهم لیگ برتر فوتبال ایران در خانه پذیرای ملوان بندرانزلی خواهند بود. مسابقه‌ای که پنجشنبه پنجم آبان‌ماه از ساعت ۱۵ در ورزشگاه شهید سلیمانی تبریز برگزار می‌شود.