برگزاری دوره آموزشی پدافند غیر عامل در کانون پرورش فکری آذربایجان‌غربی

وبینار آموزشی «اصول و مبانی پدافند غیر عامل» با حضور سلیمی راد در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان آذربایجان‌غربی برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری قارتال نیوز،مدرس این دوره آموزشی حضوری و مجازی که در دو دوره‌ی ویژه‌ی اعضا، مربیان و کارشناسان کانون استان برگزار شد، با تعریف پدافند عامل و غیر عامل بر مقطعی نبودن بحث پدافند غیرعامل تأکید کرد.

محمد سلیمی راد، پدافند غیرعامل را مجموعه اقدامات غیر مسلحانه‌ای عنوان کرد که موجب افزایش بازدارندگی و کاهش آسیب‌پذیری در مقابل تهدیدات دشمن می‌شوند.

این مدرس و عضو مرکز مطالعات سازمان پدافند غیر عامل کشور با اشاره به اهمیت ارتقاء پایداری ملی و تسهیل مدیریت بحران، تداوم فعالیت‌های ضروری را یکی دیگر از ارکان اقدامات غیر نظامی در برابر تهدیدات دشمن ذکر کرد.

برنامه‌های هفته پدافند غیرعامل در مراکز و ستاد کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان استان آذربایجان‌غربی نیز همزمان با سراسر کشور از ۴ تا ۱۱ آبان ۱۴۰۱ برگزار خواهند شد.

هشتم آبان ماه، سالروز فرمان مقام معظم رهبری برای تشکیل کمیته دائمی پدافند غیرعامل است و این روز در تقویم رسمی کشور نیز با تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی بنام روز پدافند غیرعامل نام گذاری شده است.