نصب ۲/۵ کیلومتر نیوجرسی از طرف روستای هندور به سمت گیت ورودی منطقه آزاد ماکو

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان غربی از مشارکت اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان غربی و سازمان منطقه آزاد ماکو در اجرای پروژه های راهداری و راه روستایی شهرستان ماکو خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری قارتال نیوز،پیمان آرامون مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان غربی و هیات همراه در سفر به شهرستان ماکو با فرماندار این شهرستان و رئیس سازمان منطقه آزاد ماکو دیدار و درباره پروژه های مختلف راهداری و راههای روستایی شهرستان ماکو و برنامه ریزی برای تسریع در اتمام این پروژه ها به بحث و گفتگو پرداختند.

آرامون در حاشیه این دیدار و گفتگو ضمن تشریح مهم‌ترین پروژه های مشارکتی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان غربی و سازمان منطقه آزاد ماکو اظهار داشت : آسفالت جاده شوربلاغ شوطلو به صورت مشارکت ۵۰ درصد انجام می‌شود و در خصوص پروژه های ایمن سازی از قبیل ارتفاع سیستم روشنایی ، تهیه و نصب تابلوهای علائم و تهیه رنگ مربوط به خط کشی مقرر شد تامین هزینه های مربوط به صورت مشارکت ۵۰ درصدی مابین اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان و سازمان منطقه آزاد ماکو با الویت جاده بازرگان به کشمش تپه صورت پذیرد.

وی افزود: در خصوص محور کشمش تپه به آواجیق مقرر شد معادل ۱۰۰۰ تن قیر توسط اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان تامین و عملیات عمرانی آغاز شود و نیز در مورد پل آسیب دیده سه راهی عیسی خان مقرر شد منطقه آزاد نسبت به احداث عرشه پل اقدام نماید.

آرامون ادامه داد : به زودی نصب دو و نیم کیلومتر نیوجرسی از طرف روستای هندور به سمت گیت ورودی منطقه آزاد ماکو توسط اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان غربی آغاز خواهد شد و بهسازی و آسفالت راه روستایی هندور نیز در آینده نزدیک به مناقصه گذاشته شده و از طریق تعیین پیمانکار انجام خواهد شد.

این مقام مسئول در مورد محور خرمن یری – قوری شکاک گفت: این محور به طول ۴۶ کیلومتر که به صورت مشارکتی فی مابین منطقه آزاد ماکو و اداره کل راهداری اجرایی شده و تاکنون عملیات زیرسازی ، احداث ابنیه فنی و عملیات خاکی آن به صورت کامل تکمیل و ۳۴ کیلومتر از عملیات روکش آن به اتمام رسیده است.

گفتنی است بازدید از محورهای مواصلاتی شهرستان ماکو و نظارت بر پروژه های راهداری و راهسازی در این محورها و نیز تقدیر از رئیس و کارکنان اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای شهرستان ماکو از سایر برنامه های پیمان آرامون در این سفر یک روزه بود.