۱۱ نکته که باید پیش از بازی پرسپولیس – مس کرمان بدانید؛ حفظ صدر قبل از جام‌جهانی

در روز نخست هفته یازدهم لیگ برتر فوتبال ایران، پرسپولیس تهران میزبان مس کرمان است.

به گزارش پایگاه خبری قارتال نیوز،رقابت‌های لیگ برتر در شرایطی به هفته یازدهم خود رسیده است که پس از برگزاری این هفته، مسابقات به دلیل برگزاری اردوی تیم ملی به منظور آماده‌سازی جهت حضور در جام‌جهانی تعطیل و لیگ دچار وقفه‌ای تقریباً چهل روزه خواهد شد. این هفته روز پنجم آبان با برگزاری ۴ مسابقه آغاز می‌شود که در یکی از این دیدارها در ورزشگاه خالی از تماشاگر آزادی و از ساعت ۱۷ پرسپولیس میزبان مس کرمان است. پرسپولیس در آغاز لیگ و پس از جام‌جهانی باید به مصاف رقیب سنتی خود استقلال برود و این بازی دیدار پیش از دربی محسوب می‌شود.

۱- پرسپولیس با ۲۱ امتیاز از ۱۰ بازی صدرنشین لیگ است. این تیم با کسب پیروزی قطعاً در جایگاه نخست باقی خواهد ماند ولی از دست دادن امتیاز می‌تواند به قیمت سقوط این تیم به رده سوم تمام شود.

۲- مس کرمان با ۹ امتیاز سیزدهم است. این تیم در صورت باخت در این دیدار امکان دارد تا رده چهاردهم پایین بیاید و با پیروزی در این دیدار این تیم شانس صعود تا رده نهم جدول را دارد.

۳- پرسپولیس در ۶ هفته اخیر، ۴ پیروزی، یک تساوی و یک شکست داشته است. مس کرمان هفته گذشته به طلسم ۷ هفته عدم پیروزی پایان داد. این بیشترین تعداد بازی متوالی است که تیمی در این دوره موفق به پیروزی نشده است. این تیم در ۶ هفته اخیر به یک برد ۲ تساوی و ۳ شکست دست یافته است.

۴- بر اساس سابقه دو تیم در این بازی مالکیت توپ بسیار بالای پرسپولیس پیش‌بینی می‌شود.  طبق آمار«متریکا» ، پرسپولیس یکی از بهترین تیم‌های لیگ در فوتبال مالکانه است و در تعداد پاس، درصد مالکیت توپ و دقت پاس جزو ۲ تیم اول لیگ است. مس کرمان هم در تعداد پاس، درصد مالکیت توپ و دقت پاس بدترین تیم لیگ است. این تیم اما بهترین تیم لیگ در دقت شوت است.

۵- مس کرمان پس از ۸ دوره در لیگ برتر حضور دارد. در آخرین مصاف دو تیم در لیگ سیزدهم پرسپولیس با نتیجه ۶ بر صفر موفق به پیروزی بر حریف شد که این قاطع‌ترین پیروزی خارج از خانه یک تیم در تاریخ لیگ برتر است. مس کرمان با دریافت ۲۳ گل در لیگ برتر از هیچ تیمی بیشتر از این گل نخورده است.

۶- پرسپولیس با ۳ گل خورده و ۷ کلین‌شیت بهترین آمار دفاعی را در لیگ این فصل دارد. این تیم ۳ بازی متوالی است که گل نخورده است. مس کرمان که ضعیف‌ترین تیم بازی‌های خارج از خانه است و به عنوان مهمان بردی نداشته در ۴ بازی قبلی خارج از خانه گل نزده است.

۷- یورگن لوکادیا با نمره ۷٫۲۸ بهترین بازیکن پرسپولیس و دومین بازیکن برتر لیگ است. در مس کرمان هم امین کاظمیان با نمره ۶٫۹۸ بهترین بازیکن است. دو بازیکن برتر دو تیم بهترین گلزنان تیمشان هم هستند. لوکادیا با ۶ گل آقای گل لیگ است و امین کاظمیان با ۳ گل بیشترین گل زده را در مس کرمان دارد.

۸- در ۱۶ مصاف پرسپولیس و مس کرمان در لیگ برتر هیچ بازیکنی بیشتر از ۲ گل نزده است. مصطفی شجاعی، هادی نوروزی، پژمان نوری، پیام صادقیان، روح الله بیگدلی، لوسیانو ادینیو و محسن خلیلی این بازیکنان هستند.

۹- کمال کامیابی‌نیا و امین اسدی ۲ بازیکن از ۲ تیم هستند که سابقه عضویت در تیم مقابل را دارند. محمد ستاری و محمد قاسمی‌نژاد ۲ بازیکن مس کرمان هستند که تجربه همکاری با یحیی گل‌محمدی سرمربی پرسپولیس را دارند.

۱۰- در اتفاقی بی سابقه در لیگ بیست و دوم، پرسپولیس تمام بازیکنان خود را برای بازی با مس کرمان در اختیار دارد. میلاد سرلک و حامد پاکدل آخرین بازیکنانی بودند که شرایط بازی کردن را به دست آوردند.

۱۱- عباس راکی داور این مسابقه خواهد بود. این داور ۲ بازی  در این فصل سوت زده است. این داور که ۳ فصل است در لیگ برتر قضاوت می‌کند برای اولین بار قاضی دیداری در ورزشگاه آزادی خواهد بود.