شکار قوی سپید در تبریز منتفی شد/ تراکتور و بردیف به تساوی رضایت دادند

تیم‌های تراکتور تبریز و ملوان بندر انزلی در نخستین دیدار هفته یازدهم لیگ برتر فوتبال به تساوی دست یافتند.

به گزارش پایگاه خبری قارتال نیوز،سرخ‌پوشان تبریزی در اولین بازی از هفته یازدهم لیگ برتر فوتبال ایران امروز (پنج‌شنبه) از ساعت ۱۵ در ورزشگاه شهید سلیمانی تبریز میزبان ملوان بندرانزلی بودند. تراکتوری‌ها بعد از شکست در مقابل سپاهان در اصفهان به دنبال حفظ موقعیت خود در بین مدعیان بالانشین جدول بودند و قصد داشتند تا با کسب پیروزی به استقبال تعطیلات فیفادی بروند. ملوانی‌ها هم انگیزه‌شان از سفر به تبریز، کسب دومین برد در لیگ بیست‌ودوم و تلاش برای فاصله گرفتن از قعر جدول بود.

سیدمهدی سیدعلی داور باتجربه فوتبال ایران مسئولیت داوری مسابقه امروز را برعهده داشت و از ساعت ۱۵ مصاف شاگردان بردیف و زارع با قضاوت سیدعلی آغاز شد. شاگردان قربان بردیف در نیمه نخست نمایشی تهاجمی از خود نشان دادند و خیلی زود توسط محمد عباس‌زاده در دقیقه ۷ به گل رسیدند اما آفساید مهاجم تراکتور اعلام شد. بعد از گل مردود عباس‌زاده، سرخ‌پوشان به حملات خود ادامه دادند تا اینکه در دقیقه ۳۰ گل اول بازی به سود تراکتور به‌ثبت رسید.

ریکاردو آلوز برترین پاسور لیگ بیست‌ودوم با ارسالی دقیقی محمد آقاجانپور را صاحب موقعیت گلزنی کرد و مدافع تراکتوری‌ها دروازه ملوان را هدف قرار داد و گل اول بازی را به سود سرخ‌پوشان تبریزی به‌ثمر رساند. شاگردان مازیار زارع بعد از دریافت گل، در سودای رسیدن به گل تساوی بودند که بی‌احتیاطی حجت حق‌وردی باعث اعلام ضربه پنالتی به سود ملوان در دقیقه ۳۹ شد و سجاد بازگیر گل تساوی را وارد دروازه تراکتور کرد تا ۲ تیم با نتیجه تساوی به رختکن بروند.

تراکتوری‌ها به مانند نیمه نخست، در نیمه دوم هم با آرایشی تهاجمی به میدان مسابقه آمدند و بعد از خلق چند موقعیت بی‌سرانجام، در دقیقه ۶۰ فرصت ایده‌آل گلزنی نصیب شاگردان بردیف شد که گوستاوو واگنین توانست دروازه ملوان را باز کند اما در تصمیمی بحث‌برانگیز، گل تراکتوری‌ها مردود اعلام شد تا نتیجه بازی تغییری نکند. در دقیقه ۷۱ یک موقعیت خوب گلزنی دیگر برای سرخ‌پوشان تبریزی به‌دست آمد که رضا اسدی با بی‌دقتی این فرصت را از دست داد و نتوانست زننده گل دوم تیمش برابر ملوان باشد.

محمد عباس‌زاده در دقیقه ۸۷ یک موقعیت خوب گلزنی دیگر در دهانه دروازه ملوان بندرانزلی به‌دست آورد اما عباس‌زاده قدر پاس دیدنی ریکاردو آلوز را ندانست و فرصت طلایی به‌دست آمده برای تیمش را با ضربه‌ای ضعیف از دست داد تا نتیجه بازی تغییری نکند و ۲ تیم با تساوی ۱-۱ به کار خود پایان بدهند.

تراکتور تبریز با تک امتیاز به‌دست آمده در مسابقه خانگی امروز، در جدول رده‌بندی ۱۵ امتیازی شد و در رتبه ششم جدول باقی ماند. ملوان بندرانزلی هم با ۶ امتیاز در جایگاه پانزدهم موقعیتش تغییری نکرد، هر چند که شاگردان زارع از دیدار بیرون از خانه امتیاز ارزشمندی به‌دست آوردند. سرخ‌پوشان تبریزی بعد از تعطیلات فیفادی، در هفته دوازدهم در تهران میهمان پیکان هستند و ملوان بندرانزلی هم چهارشنبه هفته آینده (یازدهم آبان‌ماه) در ورزشگاه سیروس قایقران در دیداری معوقه از هفته ششم باید برابر فولاد خوزستان قرار بگیرد.