هوادار ۰-۱ استقلال؛ «سا پینتو» گربه سیاه آبی‌ها را شکار کرد

آبی‌پوشان پایتخت با گلزنی «محمد محبی» موفق شدند از سد هوادار تهران بگذرند.

به گزارش پایگاه خبری قارتال نیوز،پرسپولیس و گل‌گهر سیرجان به عنوان ۲ مدعی قهرمانی لیگ بیست‌ودوم، هفته یازدهم را با پیروزی پشت سر گذاشتند و نوبت به شاگردان ریکاردو سا پینتو رسید تا در هفته یازدهم برابر هوادار تهران قرار گیرند. استقلالی‌ها برای حفظ موقعیت خود در کورس مدعیان بالانشین جدول، محکوم به کسب پیروزی برابر هوادار بودند و در نقطه مقابل، سفید‌پوشان ۳ بازی اخیر خود را بدون شکست گذرانده بودند و هدف‌گذاری‌شان کسب امتیاز از قهرمان فصل گذشته لیگ برتر بود.

ساکت الهامی فصل گذشته در کسوت سرمربی نساجی مازندران موفق شد استقلال را در ۲ بازی رفت و برگشت لیگ برتری متوقف کند و همچنین شاگردان فرهاد مجیدی را از گردونه رقابت‌های جام حذفی خارج کرد تا به عنوان یک رقیب سرسخت و به اصطلاح گربه سیاه آبی‌ها از او یاد شود. الهامی امروز در نقش سرمربی تیم هوادار تهران باید شاگردانش را در دیدار مقابل استقلال تهران هدایت می‌کرد.

حسن اکرمی داور نام‌آشنا و جزو داوران الیت فوتبال ایران، مسئولیت قضاوت مسابقه امروز را برعهده داشت و با توجه به حواشی و اتفاقات داوری در هفته‌های اخیر، نگاه‌ها به عملکرد اکرمی خیره شده بود و همگان منتظر قضاوت این داور باتجربه در مسابقه امروز بودند. سعید قاسمی و یوسف مغروری در کنار مهرداد خسروی کمک‌های حسن اکرمی در مصاف هوادار و استقلال به شمار می‌رفتند.

ترکیب هوادار تهران

میلاد فراهانی، امیرحسین پورمحمد (از دقیقه ۴۶: محسن سفیدچقایی)، فریبرز گرامی (از دقیقه ۴۶: مهدی عبدی)، عزت‌الله پورقاز، صائب محبی، بابک مرادی (از دقیقه ۶۵: حسین صادقی)، داریوش شجاعیان (از دقیقه ۴۶: محمدجواد محمدی)، نیما انتظاری، سیدمحمد میری، فرزاد جعفری (از دقیقه ۷۳: محمدمهدی مهدی‌خانی) و محمد چهارمحالی

سرمربی: ساکت الهامی

ترکیب استقلال تهران

حسین حسینی، عارف غلامی، رافائل سیلوا، کوین یامگا، جعفر سلمانی، روزبه چشمی، آرش رضاوند (از دقیقه ۶۶: مهدی مهدی‌پور)، سعید مهری (از دقیقه ۶۶: زبیر نیک‌نفس)، مهدی قایدی (از دقیقه ۵۸: رضا میرزایی)، محمد محبی (از دقیقه ۸۵: صالح حردانی) و ارسلان مطهری (از دقیقه ۶۶: سجاد شهباززاده)

سرمربی: ریکاردو سا پینتو

سا پینتو بعد از ۳ جلسه محرومیت و هدایت استقلال از روی سکوها، امروز به کنار زمین بازگشته و اجازه داشت تا شاگردانش را از لب خط هدایت کند. سرمربی پرتغالی آبی‌پوشان در روز بازگشتش به کنار زمین، ۲ تغییر مهم در ترکیب تیمش اعمال کرد. مهدی مهدی‌پور که در هفته‌های گذشته عملکردش مورد انتقاد قرار گرفته بود و با ۳ اخطار در خطر از دست دادن دربی بود، امروز به نیمکت منتقل شده و به جای او سعید مهری در ترکیب اصلی آبی‌پوشان پایتخت حضور داشت. در خط حمله هم، پیمان بابایی به دلیل مصدومیت دیدار امروز را از دست داده بود و ریکاردو سا پینتو تصمیم گرفت تا از میان امیرارسلان مطهری و سجاد شهباززاده، به مطهری میدان بدهد و او را در ترکیب اولیه قرار داده بود.

حسن اکرمی که مسئولیت قضاوت مسابقه امروز را برعهده داشت، ساعت ۱۶ سوت آغاز بازی را به صدا در آورد. آبی‌پوشان پایتخت به مانند دیدار قبلی، از همان دقایق ابتدایی سعی داشتند تا مالکیت توپ و میدان را در اختیار بگیرند و روی دروازه هوادار خطرساز شوند. شاگردان سا پینتو بعد از خلق چند موقعیت نصفه‌ونیمه روی دروازه حریف، موفق شدند در دقیقه ۹ روی پاس در عمق تماشایی امیرارسلان مطهری صاحب موقعیت گلزنی شوند.

محمد محبی با وجود بسته بودن زاویه دیدش نسبت به دروازه هوادار، شوتی دیدنی را روانه دروازه حریف کرد و میلاد فراهانی ناکام در مهار ضربه وینگر آبی‌پوشان پایتخت بود تا محبی چهارمین گل خود در لیگ بیست‌ودوم را به‌ثمر برساند و استقلالی‌ها خیلی زود به گل اول در مسابقه امروز دست پیدا کنند. ۲ تیم بعد از به‌ثمر رسیدن گل اول استقلال در میانه میدان نمایش درگیرانه و نزدیکی را از خود به اجرا در آوردند.

امیرارسلان مطهری که امروز در ترکیب اصلی آبی‌پوشان پایتخت جای گرفته بود، در دقیقه ۲۰ یک ضدحمله سرعتی را روی دروازه هوادار پی‌ریزی و مهدی قایدی را صاحب موقعیت گلزنی کرد که قایدی به خوبی از موقعیت به وجود آمده نتوانست استفاده کند و ضربه آرامی به توپ وارد کرد تا میلاد فراهانی توپ را در اختیار بگیرد.

استقلالی‌ها پیش از پایان نیمه نخست یک فرصت خوب گلزنی دیگر هم در دقیقه ۳۴ با توپ‌ربایی مطهری به‌دست آوردند اما ضربه مهاجم آبی‌پوشان پایتخت با واکنش خوب دروازه‌بان هوادار همراه بود تا شاگردان ریکاردو سا پینتو با گلزنی محمد محبی، با برتری یک‌گله به رختکن بروند.

ساکت الهامی در بین ۲ نیمه، ۳ تعویض در ترکیب تیمش انجام داد و تا تیمش با سیمایی متفاوت پا به میدان مسابقه بگذارد. بازیکنان هوادار با توجه به شکست یک‌گله در نیمه نخست با آرایشی تهاجمی کار خود را در نیمه دوم آغاز کردند و به دنبال رسیدن به گل تساوی بودند. اولین موقعیت جدی گلزنی برای شاگردان الهامی در دقیقه ۵۳ روی دروازه استقلال خلق شد که شوت محمدجواد محمدی با واکنش تماشایی حسین حسینی همراه شد و راهی به دروازه آبی‌پوشان پایتخت پیدا نکرد.

مهدی قایدی اولین موقعیت جدی گلزنی برای استقلال را در دقیقه ۵۷ روی دروازه هوادار در نیمه دوم خلق کرد. قایدی با فراری سرعتی از خروج میلاد فراهانی از دروازه هوادار استفاده کرد و او را از پیش برداشت اما ضربه ستاره ریزنقش استقلال از زاویه بسته به تیرک دروازه هوادار برخورد کرد و به گل تبدیل نشد. بلافاصله بعد از این موقعیت گلزنی، نوبت به تهدید دروازه هوادار توسط محمد محبی رسید که ضربه سر محبی با واکنش خوب میلاد فراهانی همراه شد و گل دوم بازی برای آبی‌پوشان پایتخت به‌ثبت نرسید.

شاگردان الهامی در نیمه دوم بیشتر مالکیت توپ را در اختیار داشتند اما در خلق موقعیت جدی گلزنی دروازه استقلال ناکام بودند و به جز ضربه محمدجواد محمدی که با واکنش تماشایی حسین حسینی برگشت داده شد، موقعیت خطرناک دیگری روی دروازه آبی‌پوشان پایتخت ایجاد نشد. کوین یامگا در دقیقه ۸۸ یک فرصت خوب گلزنی درون محوطه جریمه هوادار به‌دست آورد که شوت او توسط میلاد فراهانی به کرنر فرستاده شد تا وینگر فرانسوی آبی‌ها ناکام در گلزنی باشد.

آبی‌پوشان پایتخت در دقایق پایانی بر توپ و میدان مسلط شدند و به دنبال رسیدن به گل دوم بودند اما موقعیت‌های خلق شده روی دروازه هوادار یکی پس از دیگری با بی‌دقتی بازیکنان آبی‌پوش از دست رفت تا با تک گل محمد محبی در نیمه نخست، شاگردان سا پینتو در مسابقه امروز به پیروزی برسند.

استقلالی‌ها با برد امروز مقابل هوادار، در جدول رده‌بندی ۲۲ امتیازی شدند و تا پیش از برگزاری دوئل مس رفسنجان-سپاهان موفق شدند به جایگاه دوم جدول صعود کنند و در فاصله ۲ امتیازی پرسپولیسِ صدرنشین قرار بگیرند. هوادار هم با ۱۲ امتیاز و تفاضل ۴- به رتبه یازدهم جدول سقوط کرد. آبی‌پوشان پایتخت بعد از اتمام تعطیلات فیفادی باید در هفته دوازدهم لیگ برتر مقابل پرسپولیس قرار می‌گیرند و هوادار در سیرجان میهمان گل‌گهر است. البته شاگردان ریکاردو سا پینتو چهارشنبه ۱۱ آبان‌ماه باید در فینال سوپرجام فوتبال ایران در ورزشگاه شهید باهنر کرمان مقابل نساجی مازندران قرار گیرند.

مهدی مهدی‌پور، روزبه چشمی، صالح حردانی و پیمان بابایی بازیکنان ۳ اخطاره استقلال بودند که در خطر محرومیت از دربی پایتخت قرار داشتند اما هیچکدام از آن‌ها در مسابقه امشب از حسن اکرمی کارت زرد دریافت نکردند تا هر ۴ بازیکن شانس حضور در دربی را داشته باشند و در صورت صلاحدید ریکاردو سا پینتو بتوانند برای آبی‌پوشان پایتخت در مقابل پرسپولیس به میدان بروند.

در ادامه مسابقات هفته یازدهم لیگ برتر فوتبال ایران، از دقایقی قبل سپاهان اصفهان در رفسنجان به مصاف مس رفته و آلومینیوم اراک هم در خانه مقابل نساجی مازندران قرار گرفته است. در آخرین دیدار هفته یازدهم، ذوب‌آهن اصفهان از ساعت ۱۸:۳۰ در ورزشگاه فولادشهر میزبان نفت مسجدسلیمان خواهد بود.