جامعه اصناف بزرگترین مجموعه اقتصادی کشور است

مدیرکل صنعت، معدن وتجارت استان آذربایجان غربی در نهمین اجلاس اتاق اصناف مرکز استان اظهار کرد: در نظام جمهوری اسلامی ایران گسترده ترین و بزرگترین مجموعه اقتصادی هم از لحاظ گردونه اقتصادی هم از لحاظ اشتغال آفرینی جامعه اصناف کشور می باشد.

به گزارش پایگاه خبری قارتال نیوز،سرتیپی مدیرکل صنعت، معدن وتجارت استان آذربایجان غربی گفت: در نظام جمهوری اسلامی ایران گسترده ترین و بزرگترین مجموعه اقتصادی هم از لحاظ گردونه اقتصادی هم از لحاظ اشتغال آفرینی جامعه اصناف کشور می باشد.

وی افزود: واحدهای صنفی و در راس آن ها اتحادیه ها و اتاق های اصناف بصورت مستمر و روزانه با معیشت و زندگی مردم ارتباط مستقیم دارند به همین دلیل می توانند در راستای کاهش فشارهای اقتصادی وارده به خانواده ها تأثیر گذار باشند همانطور که تاکنون موثر بودند.

سرتیپی در این جلسه ضمن تشکر از هیئت مدیره و رییس سابق اتاق اصناف مرکز استان خاطرنشان کرد: از هیئت مدیره سابق تقدیر و تشکر می کنیم بابت زحماتی که در طول دوران خدمت خود برای اصناف و واحدهای صنفی کشیدند و آرزوی سلامتی برای آنها و توفیق روز افزون و موفقیت برای هیئت مدیره جدید اتاق اصناف مرکز استان را از درگاه ایزد منان خواهانیم و امید واریم در راستای تعالی و ارتقای عملکرد واحدهای زیر مجموعه خود و اجرای قوانین کشور تمام توان خود را به کار گیرند.

مدیرکل صنعت، معدن وتجارت استان آذربایجان غربی تأکید کرد: حضرت علی(ع) در حدیثی می فرماید (الکاسب و حبیب الله) اصناف دوست خداوند هستند و برای دوستی با خدا باید اقداماتی را انجام داهند و برای کسب رضایت او انصاف در معاملات را باید سرلوحه کار خود قرار دهند.

سرتیپی اضافه کرد: یکی از وظایف اتحادیه های صنفی ساماندهی مشاغل و واحدهای صنفی زیر مجموعه خود است که اتحادیه ها باید جهت ساماندهی واحدهای صنفی بدون پروانه مبادرت ورزند و این واحدها را شناسایی و نسبت به صدور پروانه کسب اقدامات لازم را انجام دهند.

مدیر کل صمت آذربایجان غربی در این جلسه از مجریان انتخابات هیئت مدیره جدید چند اتحادیه و اتاق اصناف مرکز استان تقدیر و تشکر کرد.