مهدی طارمی مرد اول گروه مرگ/ اژدها صدر را تصاحب کرد؛ اتلتیکو به لیگ اروپا هم نرسید!

با برتری پورتو مقابل اتلتیکومادرید و توقف بروژ مقابل لورکوزن، صدر جدول گروه B لیگ قهرمانان اروپا به تیم پرتغالی رسید.

به گزارش پایگاه خبری قارتال نیوز،تکلیف گروه B لیگ قهرمانان اروپا پیش از دیگر گروه‌ها مشخص شد و در آخرین دیدارها پورتو موفق به شکست اتلتیکو شد و بایرلورکوزن مقابل بروژ به تساوی رسید.

در ورزشگاه دراگائو، پورتو که به مصاف اتلتیکو رفته بود با نتیجه ۲-۱ به بردی درخشان رسید و صدرنشین شد. نیمه نخست مهدی طارمی ستاره ایرانی اژدها درخشید و گل نخست تیمش را در دقیقه ۵ زد. دقیقه ۲۴ هم یوستاکیو کانادایی موفق شد فاصله را با تیم سیمئونه به عدد ۲ برساند. نیمه دوم طارمی باز هم موقعیت داشت تا به ۸ گلی که در لیگ قهرمانان زده اضافه کند، ولی این اتفاق رخ نداد. اتلتیکو در دقیقه ۵+۹۰ توسط مارکانو مدافع حریف یکی از گل‌های خورده را پاسخ داد که دوای درد تیم مادریدی نشد.

در ورزشگاه بای‌آرنا، بایرلورکوزن مقابل بروژ که تا پیش از هفته آخر صدرنشین گروه بود به تساوی بدون‌گل رسید. نتیجه‌ای که جایگاه تیم آلونسو در لیگ اروپا را تضمین کرد.

در پایان مسابقات این گروه، پورتو ۱۲ امتیازی شد و به‌عنوان صدرنشین صعود کرد. بروژ با ۱۱ امتیاز در رده دوم جای گرفت و به مرحله بعد رسید. بایرلورکوزن با ۵ امتیاز به خاطر برتری در بازی رودررو مقابل اتلتیکو سوم شد و به لیگ اروپا راه یافت. اتلتیکومادرید هم در میان ناباوری با ۵ امتیاز تیم آخر شد.

این حضور به موقع در محوطه ۶ قدم اتلتیکو و تکل طارمی گل اول پورتو را قبل از دقیقه پنج به همراه داشت