معاون وزیر کشور؛

افزایش فعالیت اقتصادی در تمرچین نشانه ارتقای اعتماد تجار به این نقطه مرزی است

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای وزیر کشور گفت: فعالیتهای مرزی در تمرچین رو به فزونی گذاشته و این موضوع بیانگر اعتمادسازی برای تجار جهت تبادلات مرزی از این نقطه از کشور است.

به گزارش پایگاه خبری قارتال نیوز،محسن کوشش تبار در بازدید از مرز تمرچین پیرانشهر افزود: افزایش ۲۵ درصدی صادرات از این پایانه مرزی نسبت به سال گذشته نشان می دهد که حجم حابجایی کالا از این مرز افزایش یافته است.

وی اضافه کرد: افزایش ۴۳ درصدی ترانزیت کالا نیز بسیار امیدوار کننده بوده و نشان دهنده پویایی این مرز و سرعت گرفتن مبادلات است.

معاون وزیر کشور با بیان اینکه همه رویه های گمرکی در این مرز فعال است، اظهار کرد: این بسترسازی مطلوب در نوع خود بی نظیر است.

کوشش تبار با اشاره به اینکه لازم است حضور سرمایه گذاران در بخشهای مرزی، ترانزیت و صادرات استان پررنگ تر شود، افزود: نقطه عطف مرز تمرچین این است که زیرساختهای آن توسط بخش خصوصی تامین شده و در حال افزایش سرمایه گذاری است.

وی با تاکید براینکه مرز تمرچین نقش مهمی در ترانزیت و صادرات دارد و آذربایجان غربی نیز نقش مهمتری برای کشور در زمینه تجارت خارجی و ترانزیت ایفا می کند، افزود: وجود گمرک در این منطقه و ارزیابی فعالیتهای آن بیانگر این است که نسبت به سالهای قبل تحولات مطلوبی رخ داده است.

معاون وزیر کشور با اشاره به اینکه برای مرزنشینان در حوزه اشتغال و فرصتهای شغلی این استان بسترهای امیدوار کننده ای فراهم شده است، ادامه داد: حضور سرمایه گذاران خارجی و داخلی نیز در این استان مطلوب بوده و خبرهای خوبی نیز دریافت شده است.

وی افزود: استاندار آذربایجان غربی با رهبری مطلوب خود با همراهی مدیریت کلان توانسته است اعتماد سرمایه گذاران را جلب کند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای وزیر کشوردرباره شکل گیری مرکز خدمات سرمایه گذاری در این استان گفت: اینکه از یک نقطه ای برای اخذ مجوز اقدام کنند و بدون تلف کردن وقت با کوتاه کردن فرایندها این کار انجام شود، بسیار خوب است.

کوشش تبار احصای فرصتهای سرمایه گذاری در نقاط مختلف استان را بسیار مطلوب توصیف کرد و گفت: باید به مجموعه مدیران و رهبری استان در این باره دست مریزاد گفت.