اعزام کاروان جهادی کتابخوانی به مناطق کم برخوردار و حاشیه نشین شهرهای آذربایجان غربی

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی آذربایجان غربی گفت: همزمان به هفته کتاب کاروان‌های جهادی کتابخوانی در تمام شهرهای استان به مناطق کم برخوردار،محروم و حاشیه نشین شهرها اعزام می شوند

آذربایجان غربی _سرویس فرهنگی هنری _خدیجه معصومی در گفت و گو با خبرنگار قارتال نیوز،از اعزام کاروان جهادی کتابخوانی، در ۱۹ شهرستان استان و ‌مناطق حاشیه‌ای و کم برخوردار خبر داد و گفت: کاروان جهادی در مناطق اعزامی اقدام به برگزاری دور همی کودکان کرده و آنها را با کتابخوانی و قصه گویی آسنا می کنند.

وی افزود: همچنین در هفته کتاب امسال بخش نابینایان کتابخانه شمال استان برای استفاده روشندلان افتتاح خواهد شد.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی آذربایجان غربی عضویت رایگان در کتابخانه‌های عمومی استان و همچنین بخشودگی جرایم دیرکرد کتاب امانت گرفته شده را از دیگر برنامه‌های هفته کتاب این نهاد در آذربایجان غربی اعلام کرد.

معصومی، همچنین از اجرای طرح گذر کتابخانه از ۲۴ تا ۳۰ آبان در اماکن تاریخی و مراکز پر تردد پنج شهر استان خبرداد و گفت: مکان اجرای این طرح در شهرستان ارومیه مدرسه تاریخی ۲۲ بهمن است که با همکاری آموزش و پرورش، فرهنگ و ارشاد اسلامی، ارگان‌های فرهنگی و ‌شهرداری، فعالیت‌ها و ‌محصولات فرهنگی کتابخانه‌ها در این مکان به نمایش گذاشته خواهد شد.

معصومی ادامه داد: همچنین علاوه بر ارومیه طرح گذر کتابخانه، در شهرهای خوی، ماکو، میاندواب و مهاباد هم در طول هفته کتاب اجرا خواهد شد.