کتابخانه‌های عمومی آذربایجان غربی در مسیر تبدیل شدن به باشگاههای فرهنگی ، اجتماعی پویا

معصومی، مدیر کل کتابخانه های عمومی آذربایجان غربی با هدف بررسی و پیگری مسائل پرداخت به موقع نیم درصد سهم کتابخانه های عمومی از محل درآمدهای شهرداری ها با مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری دیدار و تبادل نظر کرد.

‍ به گزارش پایگاه خبری قارتال نیوز،خدیجه معصومی، مدیر کل کتابخانه های عمومی استان آذربایجان غربی به همراه غفار عزیزی، معاون امور اداری و مالی و آقایی، کارشناس مسئول بودجه و منابع درآمدی این اداره کل، با امیر جوان کیا، مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری آذربایجان غربی با هدف بررسی و پیگری مسائل پرداخت به موقع نیم درصد سهم کتابخانه های عمومی از محل درآمدهای شهرداری ها دیدار و تبادل نظر کرد.

خدیجه معصومی، مدیر کل کتابخانه های عمومی آذربایجان غربی با ارائه گزارشی از وضعیت و فعالیت کتابخانه های عمومی در استان، افزود: امروز تلاش داریم با اجرای برنامه های متنوع فرهنگی کتاب محور، کتابخانه‌های عمومی را به باشگاههای فرهنگی – اجتماعی پویا تبدیل کنیم.

معصومی افزود: طراحی و توسعه خدمات کتابخوانی و کاربر محور کردن کتابخانه ها و تبدیل از کتابخانه تک ساختی به باشگاه فرهنگی و اجتماعی، در رشد و تعالی فرهنگی جامعه و کاهش آسیب های اجتماعی و ارتقای سلامت روان نقش قابل توجهی دارد.

وی ادامه داد: در ماده (۶) قانون نحوه تأسیس کتابخانه های عمومی، مصوب ۱۳۸۲، آیین نامه اجرایی نحوه کسر نیم درصد سهم کتابخانه های عمومی از درآمد شهرداری ها که به صراحت اعلام شده شهرداری الزام به رعایت این قانون هستند.

مدیر کل کتابخانه های عمومی آذربایجان غربی تصریح کرد: پرداخت کامل و به موقع سهم نیم‌درصد درآمدهای شهرداری به کتابخانه‌ها در تامین هزینه‌های جاری کتابخانه‌های عمومی و اداره این مجموعه فرهنگی الزامیست.

در این دیدار امیر جوان کیا، مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری آذربایجان غربی با اشاره به اهمیت موضوع کتاب و توسعه کتابخانه و کتابخوانی در استان گفت: موجبات زمینه همکاری و هماهنگی  شهرداری ها درباره پرداخت نیم درصد سهم کتابخانه های عمومی را فرآهم می آوریم.

گفتنی است  استان آذربایجان غربی ۷۴ باب کتابخانه عمومی نهادی و ۲۳ باب کتابخانه عمومی مشارکتی دارد که هم‌اکنون بیش از ۱ میلیون و ۵۰۰ هزار جلد کتاب با موضوعات مختلف و برای گروه های سنی متفاوت در این کتابخانه‌ها وجود دارد.