تقاطع آذربایجان بزرگترین پروژه مدیریت شهری در شمال غرب کشور است

معاون امور زیربنایی و حمل و نقل شهری شهرداری ارومیه گفت: تقاطع چهار سطحه آذربایجان این شهر بزرگترین پروژه مدیریت شهری در شمال غرب کشور است که با هم افزایی در مجموعه مدیریت شهری به بهره برداری رسید.

به گزارش پایگاه خبری قارتال نیوز، ابراهیم صفری تقاطع چهار سطحه آذربایجان را یک پروژه فاخر شهری در ارومیه عنوان کرد و افزود: برای افتتاح پنج فازی که امروز افتتاح شد ، بیش از ۵۶۰ میلیارد ریال هزینه شده است.

وی همچنین با اشاره به تعلل صورت گرفته در اتمام فازبندی این تقاطع در دوره‌های گذشته ، اظهار کرد: اگر طبق زمانبندی قانونی، این طرح در سال ۱۳۹۵ به اتمام می‌رسید و در مراحل احداث آن تعلل نمی‌شد ، هزینه‌های اتمام آن تا ۶ برابر کاهش می‌یافت.

معاون امور زیربنایی و حمل و نقل شهری شهرداری ارومیه با بیان اینکه تقاطع آذربایجان دارای ۹ فاز اجرایی است، اضافه کرد: ۲ فاز آن در دوره گذشته و پنج فاز آن نیز امروز به بهره برداری رسید؛ البته باید اعلام کنیم که طبق زمانبندی صورت گرفته تا ۶ ماه آتی نیز ۲ فار باقی مانده به بهره برداری خواهد رسید.

وی با اشاره به اینکه تقاطع آذربایجان به روش سگمنتال بتنی با وُید درجا پیش کشیده پس تنیده اجرا شده است ، گفت: این تقاطع به دلیل قرار گیری در امتداد ۲ ورودی مهم شهر ( بزرگراه فعال ، جاده بالانج ) و سه خیابان اصلی و شریانی مهم ( بزرگراه خاتم الانبیاء ، ۲۴ متری ساحلی ، بزرگراه والفجر ) از اهمیت ویژه‌ای در کاهش ترافیک برخوردار است.

صفری با بیان اینکه رسالت و ماموریت تعریف شده به این تقاطع فراتر از حد یک تقاطع معمولی است، اظهار کرد: تقاطع معمولی وظیفه مدیریت ۱۶ حرکت ترافیکی را دارد و این درحالی است که تقاطع آذربایجان‌ مدیریت ۲۰ حرکت ترافیکی را عهده دار است.

وی در رابطه با این پروژه اضافه کرد: احداث زیرگذر تقاطع غیر هم سطح در طول ۵۰۰ متر طول ، اجرای کامل عرشه b5 در طول ۱۰۰ متر و عرض ۲۰ متر ، پروژه جمع آوری آب های سطحی در طول ۴۹۰ متر ، اجرای بخشی از پلان هم سطح تقاطع ، اجرای روشنایی و نور پردازی و تهیه و نصب تابلوهای راهنمایی و رانندگی از جمله اقدامات صورت گرفته با ۲۸۰۰ مترمکعب بتن ریزی ، ۶۰۰ تن آرماتور بندی ، ۵۰۰۰ مترمربع قالبندی ، ۲۶۰۰۰ مترمکعب خاکبرداری ، ۶۰۰۰ مترمربع آسفالت ، ۵۵ تن گاردرل و لوله فلزی ، در پنج فاز افتتاح شده این تقاطع است.

ابراهیم صفری با اشاره به کاهش درآمدهای شهرداری ارومیه به دلیل اجرای طرح تفصیلی، گفت: با وجود تمامی کمبودها در بخش اعتباری، هم افزایی و تعهد در مجموعه مدیریت شهری سبب ادامه دار بودن اقدامات جهادی و خدمات رسانی به شهروندان شده است.