تعامل بین حوزه و کتابخانه نویدبخش اتفاق‌های خوب فرهنگی است

مدیر حوزه علمیه حضرت رسول اکرم(ص) تکاب در کرسی آزاد اندیشی با محوریت «تبیین و بررسی شیوه‌های دفاع حضرت زهرا(س) از ولایت»، تعامل بین حوزه و کتابخانه را نویدبخش بروز اتفاق‌های خوب فرهنگی دانست.

به گزارش پایگاه خبری قارتال نیوز، کرسی آزاد اندیشی با محوریت «تبیین و بررسی شیوه های دفاع حضرت زهرا سلام الله علیها از ولایت» به همت اداره کتابخانه های عمومی شهرستان تکاب و با حضور جمعی از اساتید و طلاب حوزه علمیه حضرت رسول اکرم(ص) این شهرستان در کتابخانه عمومی ملت تکاب برگزار شد.

در این نشست ضمن، بررسی ابعاد زندگی سیاسی، اجتماعی و فرهنگی حضرت زهرا(س)، مقاله یکی از طلاب پایه یک که در باب «تبیین و بررسی شیوه های دفاع حضرت زهرا سلام الله علیها از ولایت» تحریر شده بود مورد نقد و بررسی قرار گرفت.

حجت الاسلام والمسلمین حبیب مقدم، مدیر حوزه علمیه حضرت رسول اکرم(ص) تکاب در این نشست بیان داشت: حضرت زهرا(س) نمونه بارز یک ولایت مدار واقعی است که با بهره گیری از سیاست و دیانت پشتیبان و حامی رسول الله، یاور مهربان حضرت علی(ع) و تربیت کننده امام حسن و امام حسین(ع) بود.

وی در ادامه افزود: سیاست حضرت زهرا (س) و ولایت مداری ایشان در سطح بالا و پرورش دهنده فرزندان و تکیه گاه کانون خانواده در درجه بعدی دشمنان عصر خویش را عاصی ساخته بود.

مدیر حوزه علمیه حضرت رسول اکرم(ص) تکاب تصریح کرد: تعامل بین حوزه و کتابخانه نوید بخش اتفاق‌ های خوب فرهنگی است و ترویج فرهنگ کتابخوانی را در پی خواهد داشت.
بازدید مدیر، معاونین، اساتید و طلاب حوزه علمیه حضرت رسول اکرم (ص) از کتابخانه عمومی ملت بخش دیگری از این نشست بود.

حجت الاسلام حبیب مقدم مدیر حوزه علمیه حضرت رسول اکرم (ص) تکاب در حاشیه این بازدید، اظهار داشت: غنای منابع موجود در کتابخانه عمومی ملت و محیط شاداب آن می طلبد تا از گنجینه عظیم آن بهره گیری کرد و این مهم با تعامل حوزه و اداره کتابخانه های عمومی شهرستان محقق خواهد شد.

گفتنی است، عضویت ۶۰ نفر از طلاب در این کتابخانه و آشنا شدن با فعالیت‌ها و خدمات این مرکز فرهنگی از بخش‌دیگر این بازدید بود.