تجلیل از صادرکنندگان نمونه آذربایجان غربی در بهمن ماه سالجاری

رئیس اداره بازرگانی خارجی اداره کل صنعت، معدن و تجارت استان آذربایجان غربی در جلسه کارگروه انتخاب صادر کنندگان نمونه استان اظهار کرد: صادرکنندگان نمونه استان همه ساله بر اساس شاخص های ابلاغی از سوی سازمان توسعه تجارت ایران در راستای تشویق و ایجاد رقابت بین صادر کنندگان انتخاب می شوند.

به گزارش پایگاه خبری قارتال نیوز،حسین محمدجانی در جلسه کارگروه انتخاب صادر کنندگان نمونه استان گفت: صادرکنندگان نمونه استان همه ساله بر اساس شاخص های ابلاغی از سوی سازمان توسعه تجارت ایران در راستای تشویق و ایجاد رقابت بین صادر کنندگان انتخاب می شوند.

وی افزود: برای انتخاب صادرکنندگان نمونه استان، صادر کنندگان در بازه زمانی مشخص در سامانه بصورت الکترونیکی ثبت نام و مدارک مورد نیاز را جهت بررسی بصورت فیزیکی به اداره بازرگانی ارائه می کنند و پس از بررسی مدارک و مستندات و استعلامات مورد نیاز و طرح در کارگروه ویژه انتخاب صادر کنندگان نمونه استان انتخاب می شوند.

محمدجانی تصریح کرد: مهمترین شاخص های انتخاب صادر کنندگان نمونه در هر گروه کالایی، آمار صادرات و رشد آن، تنوع بازارهای هدف صادراتی، نام و نشان تجاری و کیفیت کالای صادراتی، سطح فناوری و ارزش افزوده محصولات صادراتی، حضور در کنسرسیوم های صادراتی، اشتغال مولد و دائمی و مهارت های فنی و تخصصی بنگاههای صادراتی در حوزه بازاریابی و صادرات می باشد.

رییس اداره بازرگانی خارجی ادراه کل صنعت، معدن و تجارت استان آذربایجان غربی تأکید کرد: یکی از شاخص های مهم در انتخاب صادر کنندگان نمونه استان عمل به تعهدات ارزی حاصل از صادرات می باشد که صادر کننده برای انتخاب شدن باید حداقل ۶۰ درصد از تعهدات ارزی خود عمل کرده باشد.

محمدجانی خاطرنشان کرد: امسال صادرکنندگان نمونه استان از بین ثبت نام کنندگان استان با عملکرد صادراتی در سال ۱۴۰۰ و مطابق شاخص های عمومی و اقتصادی انتخاب و در بهمن ماه سال جاری طی مراسمی مورد تجلیل قرار خواهند گرفت.