پیگیری های مستمر دیوان محاسبات استان در خصوص نحوه نگهداری پل میانگذر دریاچه ارومیه

جلسه تعاملی دیوان محاسبات استان آذربایجان غربی با هیأت اعزامی از نمایندگان شرکت مادرتخصصی ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور در خصوص پل میانگذر دریاچه ارومیه شد.

به گزارش پایگاه خبری قارتال نیوز ،پیگیری های مستمر دیوان محاسبات آذربایجان غربی درخصوص نحوه نگهداری از پل میانگذر دریاچه ارومیه، منجر به حضور هیاتی متشکل از نمایندگان شرکت مادرتخصصی ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور، شرکت احداث آزادراه تبریز_ارومیه و مهندسین مشاور پروژه، جهت بازدید میدانی از پل میانگذر در شهریور ماه سال جاری گردید.

جعفری، مدیرکل محترم دیوان محاسبات استان آذربایجان غربی نیز به همراه هیاتی در این بازدید حضور یافته و از نزدیک به بیان دغدغه ها و موارد مطروحه پیرامون موضوع پرداختند.

از مهمترین مسائل، تاکید بر الزام شرکت ساخت و توسعه، به پیگیری حقوقی موضوع ایراد خسارات وارده به پوشش شمع های پل میانگذر ناشی از عدم اجرای صحیح آن توسط پیمانکار مربوطه بود.

در آذرماه سال جاری، مجددا جلسه ای در جهت پیگیری مطالبات دیوان محاسبات استان درخصوص قرارداد مشارکت در احداث پل میانگذر با حضور مدیرکل دیوان محاسبات استان ، معاون عمرانی استاندار، مدیرکل راه و شهرسازی، نمایندگان شرکت مادرتخصصی ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور، شرکت احداث آزادراه تبریز-ارومیه و مهندسین مشاور پروژه در محل استانداری آذربایجان غربی به میزبانی دیوان محاسبات استان برگزار گردید.

در این جلسه مدیر کل دیوان محاسبات استان ضمن تاکید به منحصربه فرد بودن سازه پل میانگذر دریاچه ارومیه در کشور به بیان اهمیت نگهداری و ایمنی پل میانگذر اشاره نموده و پیگیر موارد مطروحه اعم از نحوه تودیع خسارات وارده به پوشش شمع های پل میانگذر دریاچه، نحوه استهلاک سرمایه گذاری شرکت احداث آزادراه تبریز-ارومیه، احداث پل آب گذر فرعی ۵۰۰ متری قبل از پل میانگذر جهت گردش آب دریاچه و مسائل زیست محیطی، استفاده بهینه از ساختمان های احداثی رها شده قبل از پل میانگذر، نحوه هزینه کرد درآمدهای حاصل از عوارض وصولی از ترددکنندگان پل میانگذر، استقرار مستمر تیم متخصص پایشگر جهت نگهداری و حفظ ایمنی پل، نحوه اعمال نرخ عوارض وصولی سالانه و سایر موارد ذیربط گردیدند.

در ادامه جلسه، حاضرین به بیان دیدگاه ها و دفاعیات خود پرداختند و مصوبات جلسه به امضای حاضرین رسیده و مقرر گردید در مهلت های ابلاغی نسبت به رفع نواقص و جبران خسارات وارده در سنوات گذشته اقدام و نتیجه به دیوان محاسبات گزارش گردد.