همزمان با دهه فجر 1400؛

۱۳ روستای سلماس از نعمت گاز بهره مند می‌شوند

مدیرعامل شرکت گاز آذربایجان‌غربی با اشاره به آماده شدن زیرساخت‌های گازرسانی به روستاهای بخش کوزه‌رش سلماس گفت: تلاش ما بر این است که تا دهه فجر ۱۳ روستا را گازدار کنیم.
به گزارش پایگاه خبری قارتال نیوز، علیرضا شیخی، مدیرعامل شرکت گاز آذربایجان‌غربی در جلسه بودجه پیشنهادی سال ۱۴۰۱ دستگاه‌های اجرایی سلماس که با حضور مدیران کل دستگاه‌های اجرایی استان، رضازاده نماینده مردم سلماس در مجلس شورای اسلامی و غنی‌زاده سرپرست فرمانداری سلماس برگزار می‌شد، اظهار کرد: اخیرا و با موافقت وزیر نفت، سرانه گازرسانی روستاهای مرزی از ۳۰ میلیون تومان به ۴۵ میلیون تومان افزایش یافته که بر همین اساس گازرسانی به ۳۵ روستای طراحی شده‌ی بخش کوهسار سلماس آغاز می‌شود.

وی ابراز امیدواری کرد که گازرسانی به روستاهای بخش کوهسار تا خرداد یا تیرماه سال آینده آغاز شود.

شیخی با اشاره به آماده شدن زیرساخت‌های گازرسانی به روستاهای بخش کوزه‌رش سلماس، افزود: تلاش ما بر این است که تا دهه فجر ۱۳ روستا را گازدار کنیم.

به گفته‌ی وی پیمانکار ۸ روستای چهریق نیز تعیین شده و کلنگ‌زنی و عملیات اجرایی آن نیز بزودی انجام می‌شود.

مدیرعامل شرکت گاز آذربایجان‌غربیهمچنین با بیان اینکه گازرسانی به روستاهای محور دیرعلی نیز مدنظر ما قرار دارد، خاطرنشان کرد: ۵ روستای این محور نیز در مرحله پیمان‌سپاری است.

وی در ادامه با تاکید بر اینکه در حوزه وصول مطالبات درخواست ما این است که فرمانداری‌ها و دستگاه‌های اجرایی با ما همکاری کنند، گفت: ما برای توسعه گازرسانی نیازمند وصول مطالبات‌مان هستیم؛ این مطالبات نیز دیون دولت است و باید وصول شود.

شیخی تاکید کرد: به طور مثال بیمارستان خاتم الانبیاء به شرکت گاز بدهی زیادی دارد و باید نسبت به تسویه آن اقدام کند.