جیب خالی عابر بانک های ارومیه / مردم؛پول نیست،مسئولین پاسخگو نیستند

از چند ماه گذشته  کمبود و نبود پول نقد در دستگاه‌های عابربانک‌، مشکلات زیادی برای مردم ایجاد کرده است.

به گزارش پایگاه خبری قارتال نیوز، از چند ماه گذشته کمبود و نبود پول نقد در دستگاه های عابر بانک سطح شهر ارومیه مشکلاتی را برای شهروندان بوجود آورده است بطوریکه که طبق گزارش های رسیده از شهروندان،مشکل نبود وجه نقد در اکثر عابر بانک های سطح شهر ارومیه مشاهده شده و شهروندان با مراجعه به چندین عابر بانک در نقاط مختلف شهر نتوانستند پول نقد دریافت کنند.

خالی بودن خود پر دازها از یک سو و انکار و بی توجهی سیستم بانکی از کمبود و نبود نقدینگی موجب ایجاد دوگانگی در بین مردم و بانک ها شده و به گفته شهروندان مردم اعتماد خود نسبت به سیستم بانکی را از دست داده بطوریکه برخی از شهروندان در صدد خالی کردن موجودی حساب خود از بانک ها بر آمدند.

محمد حسنی یکی از شهروندان در گفت و گو با خبرنگار ایلنا گفت: از صبح برای دریافت پول به چند عابر بانک در نقاط مختلف شهر مراجعه کردم ولی متاسفانه تا الان که ساعت یک ظهر است نتوانستم پول نقد دریافت کنم.

وی افزود: برای پرداخت کرایه تاکسی مجبور هستم پول نقد همراه داشته باشم ولی با نبود وجه نقد در عابر بانک ها به اجبار مجبور هستم با پرداخت چندین برابر کرایه تاکسی از اسنپ استفاده کنم.

حسنی در ادامه افزود: با اجرای سیاست های مالیاتی بر روی دستگاههای کارت خوان  فروشندگان و یا دارندگان دستگاه‌های کارتخوان، دیگر چون گذشته نه حاضرند در قبال کشیدن کارت به مردم پولی بدهند  و نه تمایل به استفاده از کارتخوان‌ها برای فروش کالاهای خود دارند و از مردم در ازای فروش کالاهای خود درخواست پول نقد می کنند.

فاطمه حمیدی یکی دیگر از شهروندان است که برای دریافت پول نقد به سوپر مارکتی مراجعه کرده و موفق به تهیه پول نقد نشده  گفت: مادرم سواد ندارد و نمی‌تواند برای خرید روزانه خود از کارت بانکی استفاده کند نبود پول نقد در عابر. بانک ها مادرم را با مشکلات فراوان روبرو کرده است.

وی افزود: به چند عابر. بانک مراجعه کردم ولی پول برای دریافت موجود نبود برای دریافت پول به سوپر مارکت مراجعه کردم که صاحب مغازه به بهانه مالیات از دادن وجه نقد خودداری کرد.
این شهروند در ادامه با بیان اینکه برای دریافت پول نقد به بانک مراجعه کرده گفت: متصدی بانک در پاسخ به درخواست برداشت وجه نقد از حسابم گفت فعلا پول نقد نداریم باید آخر وقت مراجعه کنید اگر پول نقد موجود بود می توانید از حسابتان برداشت کنید.

با توجه به مشکل نبود پول نقد در عابر بانک های ارومیه تاکنون هیچ یک از مسئولین و مدیران بانکی در این رابطه اطلاع رسانی انجام نداده و اکثر آنها از مصاحبه در این رابطه طفره می روند بطوریکه با  پیگیری های مکرر خبرنگار ایلنا برای دریافت پاسخ این سوال از بانک مرکزی شعبه استان تاکنون بی نتیجه مانده است.

گزارش از:بیتا اختیاری