نایب رئیس شورای اسلامی ارومیه

موسیقی عاشیقی بخش مهمی از شناسنامه فرهنگی شهرستان ارومیه است

نایب رئیس شورای اسلامی ارومیه موسیقی عاشیقی بخش مهمی از شناسنامه فرهنگی شهرستان ارومیه است.نایب رئیس شورای اسلامی ارومیه ۲۶ دی ماه سال جاری با حضور در برنامه« عاشیقلار آخشامی » کانون عاشیق های حوزه هنری آذربایجان غربی بر موسیقی عاشیقی مکتب ارومیه به عنوان بخش بسیار مهم از شناسنامه فرهنگی این کلان شهر مرزی تاکید کرد.

به گزارش پایگاه خبری قارتال نیوز،مرتضی منافی در این مراسم طی سخنانی با اشاره به وظایف شهرداری و دستگاه های فرهنگی و هنری در پاسداشت جایگاه و منزلت هنرمندان موسیقی عاشیقی ارومیه و معرفی آنها به جهانیان به عنوان یکی از داشته های بزرگ فرهنگی کشور؛ از اقدامات کانون عاشیقهای حوزه هنری آذربایجان غربی در این خصوص با وجود کمبود اعتبارات مالی تقدیر و تشکر کرد.

رئیس مرکز پژوهش های شورای اسلامی ارومیه نیز در این دیدار با ابراز خوشحالی از حضور خود در جمع هنرمندان عاشیق استان ، بر آماده گی شورای اسلامی ارومیه جهت رسیدگی و حل مشکلات این بخش از هنرمندان تاکید کرد.

« مرتضی بهرام» در بخش دیگری از سخنان خود افزود: با وجود سابقه بسیار کهن تاریخی موسیقی عاشیقی در ارومیه متاسفانه در حوزه پژوهش تاکنون اقدام خاصی در این حوزه صورت نگرفته است و ضروری است تا پژوهشگران در این خصوص اقدامات لازم را با حمایت و همکاری دستگاه های فرهنگی و هنری استان انجام دهند.

سخنرانی « علی مصطفی زاده» ، سخنگوی شورای اسلامی ارومیه به همراه اجرای موسیقی هنرمندان عاشیق و همچنین سخنرانی « داریوش علیزاده» موسس و مدیر کانون عاشیقهای حوزه هنری استان از دیگر بخش های این مراسم در کانون عاشیقهای حوزه هنری آذربایجان غربی بود .