هوشمند سازی نظام مالیاتی رویکرد جدی سازمان امور مالیاتی کشور است

معاون فناوری های مالیاتی سازمان امور مالیاتی کشور گفت: تا پایان سال 1403، نظام هوشمند مالیاتی که رویکرد جدی سازمان امور مالیاتی کشور است، به صورت کامل اجرایی می شود.

به گزارش پایگاه خبری قارتال نیوز،افشین خدامرادی در جلسه هم اندیشی که با حضور مدیران کل فناوری ستاد سازمان امور مالیاتی کشور و همچنین مدیرکل، معاونان، رؤسای امور و سایر مسئولان این اداره کل در سالن جلسات شهید امینی ترتیب یافت، با بیان این مطلب افزود: با راه اندازی نظام هوشمند مالیات ستانی، درصدد به حداقل رساندن ارتباط مؤدی و مأموران مالیاتی هستیم.

وی با اعلام اینکه برای تحقق این مهم دو موضوع کوتاه کردن مسیر و ساده سازی را در برنامه داریم، تصریح کرد: هوشمند سازی نظام مالیاتی و مالیات ستانی عادلانه از اهداف اصلی سازمان امور مالیاتی کشور بوده و به دنبال پیاده سازی صحیح و بدون کاستی این سیستم هستیم.

این مقام مسئول با بیان اینکه درصدد رفع مشکلات احتمالی موجود در سامانه های هوشمند سازمان هستیم، ادامه داد: با تبادل اطلاعات و توسعه، تغییر و اصلاح سیستم ها و گزارش نکات کلیدی، معماری برنامه ها با دقت بیشتری پی ریزی می شود.

مدیرکل امور مالیاتی آذربایجان غربی نیز در این جلسه با بیان اینکه مشکلات سامانه ها و نرم افزارهای مالیاتی پایش و احصا شده و تطابق برنامه ها با نیازهای مؤدیان، کاربران و همکاران  مالیاتی بررسی شده است، گفت: با نیازسنجی برنامه ها از همکاران و مؤدیان و به منظور رفع مشکلات احتمالی، آنها را در اختیار معاونت فناوری های مالیاتی قرار می دهیم.

جعفر پورمختار ادامه داد: تعامل و ارتباط دوسویه و مستقیم بین ستاد سازمان و همکاران در استان ها، ما را برای پیاده سازی نظام هوشمند مالیاتی و گذر از سیستم مالیات ستانی سنتی رهنمون می کند.

وی با اشاره به مشکلات موجود در قسمت فناوری اطلاعات، اظهار کرد: برای افزایش انگیزه و به منظور ارج نهادن به تلاش های همکاران، خواهان ارتقای اداره فناوری اطلاعات به معاونت هستیم.

گفتنی است جلسه دیگری با حضور معاون فناوری های مالیاتی سازمان، مدیران کل ستادی و مدیرکل امور مالیاتی استان با همکاران اداره فناوری اطلاعات آذربایجان غربی به منظور هم اندیشی، رفع مشکلات و بیان دیدگاه های همکاران برگزار شد.