«آسیب های هویت طلبی قومی در فضای مجازی» در هشتمین« بازتاب» حوزه هنری آذربایجان غربی بررسی شد

« آسیب های هویت طلبی قومی در فضای مجازی » روز گذشته با حضور« کمال‌الدین نیک رفتار خیابانی» در قالب هشتمین برنامه پژوهشی بازتاب در حوزه هنری آذربایجان غربی بررسی شد.

به گزارش پایگاه خبری قارتال نیوز،تعریف هویت در اقوام با شاخص های آن، تاریخ هویت طلبی ، تاثیر رسانه ها در رشد هویت طلبی و از بین رفتن هویت های اقوام و ملت ها در کنارمزایا و معایب فضای مجازی موضوع‌هایی بودند که در این نشست مورد بررسی و گفتگو قرار گرفتند.

کمال الدین نیک رفتار خیابانی در این نشست طی سخنانی با اشاره بر تاریخ هویت طلبی در دوران های مختلف بشری و مبارزه با آن از جمله « کمونیسم ، جنگ های جهانی اول و دوم و موضوع جهانی شدن» ؛ بر تاثیر رسانه های دیداری و شنیداری در تبیین جهانی شدن و از بین رفتن موضوع هویت در میان ملتها و اقوام تاکید کرد.

این دکترای روابط عمومی و تبلیغات افزود: نقش نظارتی ، ارشادی، آموزشی و تفریحی رسانه ها بر اساس نظریه های « لاسورد» موضوعی غیر قابل انکار است که در کنار آن اندیشه پردازی ، ارزش گذاری، هنجار سازی ، نمادسازی ، همزاد پنداری و جامعه پذیری در کنار تاثیرات دیگر رسانه ها مواردی هستند که امروزه بسیار بیشتر از گذشته قابل لمس می باشند.

نیک رفتار خیابانی در بخش دیگری از سخنان خود با انتقاد از عملکرد های صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران در تقویت هویت طلبی ایرانی و توجه به اقوام در ایران و عدم توجه دانشگاهها و سیستم آموزشی کشور در این خصوص اظهار داشت : ارتباط انسان‌ها با یکدیگر، ارتباط با جوامع بشری در کشورهای مختلف و آشنایی با لایه های متعدد شبکه های اجتماعی بخشی از مزایای استفاده از اینترنت هستند که در کنار معایب آن در استفاده استعماری بزرگان و قدرتمندان عرصه رسانه می‌تواند در ارتقاء آگاهیهای عمومی و رشد و توسعه جامعه در همه ابعاد آن بسیار موثر باشد.

بازتاب مجموعه نشست های پژوهشی با موضوع « بازشناسی زیست بوم فرهنگی آذربایجان غربی» است که از ابتدای سال جاری به همت واحد آموزش و پژوهش حوزه هنری آذربایجان غربی با موضوع های مختلف و با حضور اساتید برتر رشته های سیاسی و اجتماعی در ارومیه برگزار می شود.