ویژه برنامه عصر« شعر سرود آزادی۲» در حوزه هنری آذربایجان غربی برگزار شد

ویژه برنامه عصر شعر «سرودآزادی۲»به مناسبت گرامیداشت دهه فجر و یادمان چهلمین روز وفات شاعر مردمی و انقلابی استاد علی نشانی ، ۱۹ بهمن ۱۴۰۱ با حضور جمعی از شعرا و اهل فرهنگ و رسانه به همت واحد آفرینش های ادبی حوزه هنری آذربایجان غربی برگزار شد.
به گزارش پایگاه خبری قارتال نیوز،مسئول واحد آفرینشهای ادبی حوزه هنری استان در ابتدای این محفل ادبی، با اشاره به ارتقای شعر انقلاب اسلامی در آذربایجان غربی و شهر ارومیه، گفت: شعر انقلاب اسلامی با جان مایه جهان بینی اسلامی و اندیشه های انقلابی و روایت حماسه های دوران دفاع مقدس، در سطح ملی و بسیار پویا است.

مصطفی قلیزاده علیار افزود: شاعرانی همچون مرحوم عبدالحسین تنها، بیت الله جعفری و علی نشانی شاعران مردمی و انقلابی بودند و امروز هم شعر انقلاب در این استان با شاعران نسل امروزی در حال رشد و شکوفایی در ابعاد سیاسی،اجتماعی، دینی، آیینی و طنز اجتماعی است و شاعرانی همچون سعید سلیمانپور، حمید واحدی، وحید طلعت، محمد میلانی، علی حبیبی نمایندگان این قشر از شاعران انقلابی محسوب می شوند.

وی با گرامیداشت یاد و خاطره مرحوم استاد علی نشانی، گفت: علی نشانی، شاعری اجتماعی، مردمی، انقلابی و متفکر بود که در شعرش اندیشه های بیداری، انساندوستی، فرهنگ مردم، آرمانهای انسانی، وطنخواهی و توازن معاد و معاش ساری و جاری است.

قلیزاده علیار خاطرنشان ساخت: استاد علی نشانی الگوی یک هنرمند مستقل، بی ادعا، اندیشمند، مُنصف و نسبت به هستی و زندگی بسیار نیک بین و عارف مذاق بود.

در این مراسم که با حضور خانواده و بستگان مرحوم علی نشانی تشکیل شده بود، شاعران اشعار خود را در موضوعات اجتماعی، انقلابی، یادمان علی نشانی و آیینی خواندند و تعدادای از صاحب نظران ادبیات از جمله محبوب طالعی، هوشنگ عطاپور، بهرام اسدی، سمیه بخشی، سید هادی طباطبایی و محمد نشانی نقطه نظرات خود را در باره شخصیت و آثار حاج علی نشانی ابراز کردند.