افتتاح پروژه تبدیل شبکه مسی به کابل خودنگهدار در شهرستان تکاب

به مناسبت گرامیداشت چهل و چهارمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی از 4 پروژه حوزه صنعت برق در شهرستان تکاب بهره برداری شد که مهمترین این پروژه‌ها تبدیل 48 کیلومتر از شبکه مسی این شهرستان به کابل خودنگهدار می‌باشد.

به گزارش پایگاه خبری قارتال نیوز، همزمان با ایام الله دهه فجر سال ۱۴۰۱ شرکت توزیع نیروی برق آذربایجان غربی از ۱۲۲ طرح برق رسانی، عمرانی و خدماتی بهره برداری کرد که برای افتتاح این طرح‌ها اعتباری بالغ بر ۴۲۰۰ میلیارد ریال صرف شده است.

طاهر کیامهر در تشریح جزئیات پروژه‌های افتتاحی شهرستان تکاب در ایام الله دهه مبارک فجر، عنوان کرد: پروژه‌های افتتاحی شرکت توزیع نیروی برق استان در شهرستان تکاب شامل ۴ پروژه در حوزه‌های اصلاح و بهینه سازی شبکه در راستای تقویت و رفع ضعف ولتاژ، بهسازی شبکه در قالب طرح بهارستان، توسعه شبکه روستایی جهت تامین برق متقاضیان جدید و نیز توسعه شبکه شهری جهت تامین برق متقاضیان جدید بود.

وی مجموع اعتبار هزینه شده برای افتتاح این پروژه‌ها را ۲۰۷ میلیارد ریال برشمرد و گفت: برای افتتاح و بهره برداری این پروژه‌ها اعتباری بالغ بر ۲۰۷ میلیارد ریال از محل درآمدهای داخلی شرکت توزیع نیروی برق صرف شده است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق آذربایجان غربی خاطر نشان کرد: افتتاح و بهره برداری از پروژه تبدیل شبکه مسی به کابل خودنگهدار از مهم ترین پروژه‌هایی است که دهه فجر امسال در تکاب افتتاح و در همین راستا ۴۸ کیلومتر از شبکه مسی شهرستان به کابل خودنگهدار تبدیل شده است.

وی ادامه داد: ۱۲ کیلومتر از تبدیل شبکه به کابل خودنگهدار در قالب اجرای طرح بهارستان و مابقی نیز در راستای اصلاح و بهینه سازی شبکه جهت تقویت و رفع ضعف ولتاژ مشترکین شهرستان تکاب می‌باشد.

کیامهر افزود: دهه فجر امسال بیش از ۵ کیلومتر شبکه فشار ضعیف در راستای زیرساخت لازم جهت تامین برق متقاضیان انشعابات جدید در نقاط مختلف شهرستان تکاب در بخش شهری و روستایی احداث شده است.