کارشناس تاریخ انقلاب اسلامی و دفاع مقدس

تاریخ دفاع مقدس در آذربایجان غربی بسیار غریب مانده است

محمد قاسمی پور از کارشناسان برجسته تاریخ انقلاب اسلامی و دفاع مقدس کشور ۲۵ بهمن ماه سال جاری در نهمین برنامه « بازتاب» حوزه هنری آذربایجان غربی با اشاره بر اهمیت ثبت وقایع دوران دفاع مقدس اظهار داشت: تاریخ دفاع مقدس در آذربایجان غربی بسیار غریب مانده است.

به گزارش پایگاه خبری قارتال نیوز، محمد قاسمی پور در این برنامه با تشریح« جهاد تبیین و جنگ روایت ها » گفت: استان آذربایجان غربی یکی از استان‌های درگیر جنگ مستقیم با عناصر ضد انقلاب و نیروهای بعثی صدام بود و اتفاقاتی که در این استان در زمان دفاع مقدس اتفاق افتاد بسیار حائز اهمیت می باشد که متاسفانه تا به امروز کمتر به آنها پرداخته شده و بسیاری از آنها فراموش شده است.

قاسمی پور در بخش دیگری از سخنان خود افزود: موضوع همزیستی و اتحاد اقوام مسئله بسیار مهم و ضروری است که با توجه به حضور اقوام مختلف در آذربایجان غربی و اتحاد و همدلی این اقوام در طول تاریخ ؛ به غیر از مواردی چند که قابل تامل و بررسی است ، می‌توان از این استان به عنوان نمادی از اتحاد در کشور نام برد.

این کارشناس تاریخ انقلاب اسلامی و دفاع مقدس با تعریف از « جنگ ترکیبی» و حذف شدن بخش مهمی از فرهنگ اشغالگران بیگانه ایران در فرهنگ ایرانی در طول تاریخ ؛ بر استفاده از ابزار هنر در تولید آثار هنری با موضوع هم زیستی در کشور تاکید کرد.

دومین کارگاه بازتاب بخشی از مجموعه نشست های « بازشناسی زیست بوم فرهنگی آذربایجان غربی» است که با موضوع دفاع مقدس و همزیستی اقوام در آذربایجان غربی به همت واحد آموزش و پژوهش حوزه هنری آذربایجان غربی در ارومیه برگزار شد.