هشتمین دوره جایزه فیروزه برگزار می‌شود

هشتمین دوره جایزه فیروزه در راستای حمایت از کالاها و محصولات فرهنگی با الگوی ایرانی و اسلامی در سه محور و چهار قالب برگزار می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری قارتال نیوز،هشتمین دوره جایزه فیروزه در بخش های ایده های استارتاپی، کسب و کارهای نوپا و کسب و کارهای تجاری شده در قالب های اسباب بازی، عروسک، نوشت افزار و هدایای فرهنگی در سال جاری برگزار می شود.

مهلت ارسال آثار به این جشنواره تا ۱۵ اسفند ماه است و از سوی دبیرخانه این رویداد، ترویج، تولید و مصرف کالاها و محصولات فرهنگی ایرانی اسلامی با نگاه ویژه به محصولات فرهنگی اقوام ایرانی، تشویق تولیدکنندگان به تولید کالاهای فرهنگی با اولویت ها و نیازهای کشور، ترویج و توسعه فرهنگ کارآفرینی ، خلاقیت و نوآوری در حوزه صنایع فرهنگی ، زمینه سازی به منظور هم افزایی شرکت کنندگان صنایع فرهنگی ، رونق بازار مصرف کالاهای فرهنگی داخل کشور ، معرفی فعالان صنایع فرهنگی به جامعه و نهادهای خصوصی ، پشتیبانی و حمایت از محصولات فرهنگی تولید شده در استانها و مطرح کردن آن در سطح ملی و بین المللی و ایجاد دغدغه فرهنگی میان خانواده ها با افزایش مصرف آثار و تولیدات فرهنگی ایرانی و اسلامی به عنوان اهداف اعلام شده است.

برگزاری جشنواره حمایت از کالاها و محصولات فرهنگی استان ها به صورت مجازی از طریق زیرساخت الکترونیکی https://jayezehfiroozeh.farhang.gov.ir  انجام خواهد شد و نیز بارگذاری اطلاعات اثر و یا آثار متقاضیان شرکت در جشنواره استانی با ورود به لینک فوق الذکر انجام پذیر خواهد بود.

جایزه فیروزه در ۳۲ استان کشور برگزار خواهد شد.

پیش از این نیز دو دوره از جشنواره فیروزه در آذربایجان‌شرقی برگزار شده و شرکت کنندگان از استان موفق به کسب عناوین برتر کشوری شده بودند.

 

هشتمین دوره جایزه فیروزه

حمایت از کالاها و محصولات فرهنگی با الگوی ایرانی و اسلامی

موضوعات

ایده های استار تاپی

کسب و کارهای نو پا

کسب و کارهای تجاری شده فرهنگی

قالب

۱- اسباب بازی

۲- عروسک

۳- نوشت افزار

۴- هدایای فرهنگی

اهداف

اهداف جشنواره :

هشتمین دوره جشنواره فیروزه با سه رویکرد :

۱- ایده های استارتاپی

۲- کسب و کارهای نوپا

۳-کسب و کارهای تجاری شده و فعال، در سراسر استانهای کشور در جهت نیل به اهداف ذیل و در دو مرحله تعیین برگزیدگان استانی و در ادامه تعیین و تقدیر برگزیدگان ملی برگزار خواهد شد.

۱- ترویج، تولید و مصرف کالاها و محصولات فرهنگی ایرانی اسلامی با نگاه ویژه به محصولات فرهنگی اقوام ایرانی

۲- تشویق تولیدکنندگان به تولید کالاهای فرهنگی با اولویت ها و نیازهای کشور

۳- ترویج و توسعه فرهنگ کارآفرینی، خلاقیت و نوآوری در حوزه صنایع فرهنگی

۴- زمینه سازی به منظور هم افزایی شرکت کنندگان صنایع فرهنگی

۵- رونق بازار مصرف کالاهای فرهنگی داخل کشور

۶- معرفی فعالان صنایع فرهنگی به جامعه و نهادهای خصوصی

۷- پشتیبانی و حمایت از محصولات فرهنگی تولید شده در استانها و مطرح کردن آن در سطح ملی و بین المللی

۸- ایجاد دغدغه فرهنگی میان خانواده ها با افزایش مصرف آثار و تولیدات فرهنگی ایرانی و اسلامی

شرایط آثار ارسالی

شرایط آثار ارسالی کالاهایی که دارای عنوان نماد فرهنگی هستند، کارکردی آموزشی، سرگرمی و ورزشی دارند این کالاها با مقتضیات فرهنگی تولید و بصورت مستقیم و غیر مستقیم در بینش جامعه موثر خواهد بود.

کالاهای فرهنگی بخشی از فرهنگ، هنر، آداب و رسوم، آیین های یک مرز و بوم را به شکل کالای قابل عرضه در آورده است و به عنوان سفیر فرهنگ و ارزش‌های بومی و ملی هستند که در داخل و خارج ایران رسالت انتقال پیام‌های درست از هر منطقه و ارزش‌های مستتر در آن را دارند. گسترش کسب و کار فرهنگی در جامعه امروزی به یک امر ضروری تبدیل شده‌است و امروزه باید با استفاده از ظرفیت‌های داخل کشور و برنامه ریزی در این زمینه از طریق کسب و کارهای فرهنگی ضمن کارآفرینی و اشتغال زایی گامی در جهت رونق اقتصاد  فرهنگ برداشت.

این کالاها با سه رویکرد:

۱- ایده های فرهنگی استارتاپی ۲- کسب و کارهای فرهنگی نوپا و ۳-کسب و کارهای فرهنگی تجاری شده و فعال در حوزه های مختلف از جمله اسباب بازی و عروسک اقوام ایرانی، نوشت افزار ایرانی اسلامی، هدایای فرهنگی با توجه به خرده فرهنگ‌های اقوام ایرانی دسته‌بندی می شوند که هر استان به تناسب صنعت فرهنگی غالب میتواند موضوع جشنواره را تعیین کند.

کالاهای فرهنگی که در سامانه جشنواره پذیرفته می‌شوند وارد مرحله داوری و ارزشیابی خواهند شد.

جوایز

شامل :

۱- جوایز نقدی که مبالغ آن متعاقبا اعلام خواهد شد.

۲- لوح وزیر

۳- برخورداری از خدمات صندوق بیمه هنرمندان

– شرایط آثار ارسالی

شرایط آثار ارسالی کالاهایی که دارای عنوان نماد فرهنگی هستند، کارکردی آموزشی ، سرگرمی و ورزشی دارند این کالاها با مقتضیات فرهنگی تولید و بصورت مستقیم و غیر مستقیم در بینش جامعه موثر خواهد بود.

کالاهای فرهنگی بخشی از فرهنگ ، هنر ، آداب و رسوم، آیین های یک مرز و بوم را به شکل کالای قابل عرضه در آورده است و بعنوان سفیر فرهنگ و ارزش های بومی و ملی هستند که در داخل و خارج ایران رسالت انتقال پیامهای درست از هر منطقه و ارزشهای مستتر در آن را دارند . گسترش کسب و کار فرهنگی در جامعه امروزی به یک امر ضروری تبدیل شده است و امروزه باید با استفاده از ظرفیتهای داخل کشور و برنامه ریزی در این زمینه از طریق کسب و کارهای فرهنگی ضمن کارآفرینی و اشتغال زایی گامی در جهت رونق اقتصاد و فرهنگ برداشت.

این کالاها با سه رویکرد:

۱- ایده های فرهنگی استارتاپی ۲- کسب و کارهای فرهنگی نوپا و ۳-کسب و کارهای فرهنگی تجاری شده و فعال در حوزه های مختلف از جمله اسباب بازی و عروسک اقوام ایرانی ، نوشت افزار ایرانی اسلامی ، هدایای فرهنگی با توجه به خرده فرهنگ های اقوام ایرانی دسته بندی می شوند که هر استان به تناسب صنعت فرهنگی غالب میتواند موضوع جشنواره را تعیین کند.

کالاهای فرهنگی که در سامانه جشنواره پذیرفته می شوند وارد مرحله داوری و ارزشیابی خواهد شد.

– نحوه ثبت نام و ارسال آثار

برگزاری جشنواره حمایت از کالاها و محصولات فرهنگی استان‌ها به صورت مجازی از طریق زیرساخت الکترونیکی https://platzaar.ir/92?public_ids=1901 که دبیرخانه جشنواره کالاهای فرهنگی مستقر در اداره کل مجامع، تشکل‌ها و فعالیت‌های فرهنگی طراحی نموده است، انجام خواهد شد.

بارگذاری اطلاعات اثر و یا آثار متقاضیان شرکت در جشنواره استانی با ورود به لینک فوق الذکر انجام پذیر خواهد بود.