راههای آذربایجان غربی در مسیر توسعه / آزاد راه ارومیه_تبریز تعیین تکلیف شد

مدیر کل راه و شهرسازی آذربایجان غربی از تعیین تکلیف آزاد راه ارومیه_تبریز خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری قارتال نیوز، محسن حمزه لو در گفت و گو با خبرنگار این گروه رسانه،با بیان اینکه آزاد راه ارومیه_تبریز به طول ۱۶۴ کیلومتر و در ۶ قطعه تعریف شده است گفت: قطعات یک و ۲ این آزاد راه در حوزه آذربایجان غربی به بهره برداری رسیده که پل میان‌گذر دریاچه نیز بخشی از قطعه ۲ این آزاد راه است.

حمزه لو از تعیین تکلیف پیمانکار قطعه ۳ آزاد راه  ارومیه _تبریز خبر داد و گفت: عملیات عمرانی قطعه سوم از اواخر سال‌جاری شروع می شود.

وی افزود: کاهش تصادفات جاده ای،توسعه صنعتی،عشایری و اقتصادی،وصل شدن به کریدور غرب از مزایای اتمام آزاد راه ارومیه_تبریز است.

مدیر کل راه و شهرسازی آذربایجان غربی با تاکید بر اینکه ۴ قطعه از این آزاد راه در حوزه آذربایجان شرقی قرار دارد گفت: آزاد راه ارومیه _تبریز در رشد و توسعه اقتصادی استان تاثیر گذار است.

وی با اشاره به اینکه قطعه سوم این آزاد راه که مشکل اصلی پروژه است به طول ۲۹ کیلومتر و در حوزه آذربایجان شرقی قرار دارد گفت: اتصال شهر ارومیه به شبکه آزادراهی کشور، ارتباط آذربایجان شرقی به پایانه مرزی سرو و کریدور بزرگراهی غرب کشور و نقش پدافندی غیرعامل از مهمترین اهداف توسعه این محور است.

حمزه لو تکمیل قطعات ۱،۲،۴ و احداث قطعه ۳،۵،۶ و همچنین تکمیل تونل ها که مجموعا به طول ۱۵۱ کیلومتر است را از اولویت های راه و شهرسازی عنوان کرد و گفت: هدف اصلی راه و شهرسازی استان تکمیل تونل ها در این آزاد راه است که با پیگیری های انجام شده و تزریق اعتبارات لازم بزودی شاهد اتمام این آزاد راه خواهیم بود.

خبرنگار: بیتا اختیاری