مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان غربی؛

متولی آمار جمعیتی در استان سازمان برنامه و بودجه است

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان غربی گفت:طرح جامع شهری با الحاق حدود ۱۲۵۰هکتار اراضی حاشیه ای ارومیه باعث می‌شود نقشه کمی و کاربری اراضی در پهنه بزرگ مشخص شود تا با برنامه ریزی مدیران شهری برای تامین زیرساخت های لازم و ایجاد امکانات رفاهی،اجتماعی ،فرهنگی ،بهداشتی و درمانی،ورزشی برای مناطق جدید ایجاد شود.

به گزارش پایگاه خبری قارتال نیوز،سید محسن حمزه لو در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار این پایگاه خبری با بیان اینکه شرکت های تعاونی مسکن داخل محدوده شهر ارومیه با مشکلات متعددی از بٌعد تراکم و مساحت مواجه بودندگفت:با توجه به شکل گیری بافت های غیرمجاز در محدوده شهری،یا شهرک های اقماری چهره شهری ناهمگون شده بود،بنابراین با سفر ۲ تن از معاونان وزیر به استان و با تشخیص ضرورت های موجود در این طرح ،افق طرح ۲ سال جلوتر کشیده و با انتخاب مشاور، طرح جامع تجدید نظر شهر ارومیه پیمان سپاری شد.

مدیر کل راه و شهر سازی استان اظهار داشت: با تصویب طرح جامع مشکلات بیش از ۹۰ درصد از شرکت های تعاونی مرتفع شده،از سوی دیگر نیز با کمک ظرفیت های قانونی که برای توسعه شهر وجود داشت سعی شده با استفاده از حداکثر این توانایی ها هم ضوابط شهر نشینی رعایت شود و هم موجب ارتقای کیفیت شهری شود.
حمزه لو در واکنش به چالش های که نسبت به میزان جمعیت مردم شهر ارومیه در طرح جامع شهری وارد بود،گفت:در کشور مطابق ضوابط اداری یک تقسیم کار مشخص وجود دارد که مجموعه راه و شهرسازی و سایر دستگاه های اجرایی از جمله شهرداری متولی استفاده از آمار دستگاه های متخصص در این حوزه هستند.

مدیرکل راه وشهرسازی استان با اشاره به اینکه در بحث جمعیت ، آمار جمعیتی و رشدی،متولی مرکز آمار ایران و در نهایت سازمان برنامه و بودجه است گفت:هر آماری که اعلام شده به صورت مکتوب از طرف سازمان برنامه و بودجه بوده و اداره راه و شهرسازی هیچ دخل و تصرفی در این آمار نداشته و صرفا از این آمار استفاده کرده است.

وی افزود:نزدیک ۱۴ ماه کار کارشناسی مفصل برای طرح جامع شهری انجام شده است و طی این مدت ۱۲ جلسه در شورای شهر و کمیته فنی مجموعه شورای عالی حضور داشته ایم که در نهایت با توجه به سیکل اداری مشخص این طرح تصویب شد.

حمزه لو در پایان خاطر نشان کرد: به جرات میتوان گفت این طرح یکی از موفقترین طرح های حوزه شهری در آذربایجان غربی است.

خبرنگار:علی سرخ چهره