برگزاری همایش نظامی شناسی در ارومیه

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی از برگزاری همایش نظامی شناسی در ارومیه با مشارکت دانشگاه آفاق خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری قارتال نیوز، علیرضا نوروزی در نشست مشترک با ریاست دانشگاه آفاق پیرامون برگزاری همایش ملی نظامی شناسی ” نظامی گنجینه حکمت ایران” گفت : این همایش در راستای پاسداشت نظامی گنجوی و در واکنش به شیطنت کشور آذربایجان و رئیس جمهور این کشور، اداره کل با مشارکت دانشگاه آفاق اقدام به برگزاری همایش می کند.

علیرضا نوروزی افزود : از ١۵ دی ماه فراخوان همایش داده شد و مقالاتی بر اساس پوستر اعلامی در دستور قرار گرفت تا اینکه ٢٣ اسفندماه اختتامیه همایش برگزار می‌شود.

رئیس دانشگاه آفاق نیز در این نشست گفت : این همایش بصورت علمی و پژوهشی و در راستای حفظ رسالت اجتماعی دانشگاه برای پاسداشت مقام شامخ شعرا،اندیشمندان و مفاخر ایرانی انجام می گیرد.

پیرمحمدی با انتقاد از عدم مراقبت و حفظ جایگاه شاعران و نویسندگان بنام ایرانی در داخل کشور خاطرنشان کرد : تولید محتوی بر اساس منابع کشور یکی از ضروریات مهم برای حفظ مقام بزرگان علم و ادب ایرانی می باشد و شناسایی و معرفی آنها به نسل جدید و جوان باید در دستور کار متولیان امر قرار گیرد.

وی با اشاره به برگزاری همایش های مختلف علمی در دانشگاه آفاق اذعان کرد : این همایش همزمان با ٢١ اسفند سالروز نظامی گنجوی در ٢٣ اسفندماه برگزار تاکنون بیش از ٢٠ مقاله به دبیرخانه رسیده که تا روز ٢٢ اسفندماه مهلت ارسال داریم.

وی بیان کرد : یک پنل تخصصی از صبح تا ظهر ارائه و با چند شخصیت کلیدی از دانشگاه های معتبر کشوری جهت سخنرانی دعوت شده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به توسعه اقتصاد فرهنگ و هنر گفت : وزارت ارشاد اقدام به برگزاری جشنواره جایزه فیروزه محصولات تجاری شده فرهنگی و هنری کرده که در همین راستا استان سال گذشته رتبه اول را کسب کرده و مهلت شرکت امسال در این جشنواره تا ٢٠ فروردین ماه سال آینده می باشد .

علیرضا نوروزی تصریح کرد : همه ساله پایتخت کتاب ایران انتخاب می شود که در همین راستا مزایای زیادی برای آن شهر و منطقه دارد که شهرهای علاقمند می توانند تا ٢٠ فروردین ماه اقدام به ثبت نام کنند.

وی ادامه داد : جشنواره روستاها و عشایری طرح کتاب هر ساله برگزار می‌شود که سال گذشته روستای ناچیت بوکان به عنوان روستای نمونه کشوری معرفی شد و امسال هم تا پایان خرداد‌ماه سال آینده مهلت ثبت نام وجود دارد.