معاون سیاسی و اجتماعی استاندار آذربایجان‌غربی:

از مساجد برای ترویج فرهنگی ارتقای شاخص‌های جمعیتی استفاده شود

معاون سیاسی و اجتماعی استاندار آذربایجان‌غربی گفت: کار فرهنگی و رسانه‌ای از شاخص‌های مهم برای جوانی و رشد جمعیت است که از این رو مساجد می‌توانند بستری مناسب در رسیدن به اهداف تعیین شده در این حوزه باشند.

به گزارش پایگاه خبری قارتال نیوز،رضا ابراهیمی در ششمین جلسه ستاد جوانی جمعیت و خانواده آذربایجان غربی گفت: مدیران مساجد با استفاده از بستر مهم فرهنگی که در اختیار دارند، می‌توانند با کار فرهنگی در جوانی جمعیت همراهی داشته باشند.

وی با اشاره به لزوم توجه به کار فرهنگی درخصوص جوانی جمعیت اظهار کرد: جوانی جمعیت یکی از پر اهمیت ترین مسائل و مباحثی است که باید به طور جد روی آن کار شود.

معاون سیاسی و اجتماعی استاندار آذربایجان غربی اضافه کرد: جمعیت حال حاضر کشور در حال حرکت به سمت سالخوردگی است و اگر اقدامات و برنامه ریزی‌های ویژه‌ای نداشته باشیم طی ۱۰ سال آینده با مشکل حادی از نظر جمعیت روبرو خواهیم شد.

ابراهیمی با اشاره به مسئولیت تمامی ارگان‌های اداری در جوانی جمعیت ادامه داد: تک تک نهادها و اعضای ستاد جوانی جمعیت مسئولیت سنگینی در این حوزه دارند و نیاز است تا تمهیدات اندیشیده شده به خوبی اجرایی شود.

وی با بیان اینکه کار فرهنگی همیشه پاسخگو بوده است، گفت: در موضوع کنترل جمعیت در دهه‌های گذشته با کار فرهنگی جواب گرفتیم و در حال حاضر این حوزه درخصوص ازدیاد جمعیت مورد توجه باشد.

معاون استاندار آذربایجان غربی تاکید کرد: نیاز امروز جامعه ما یک پیام ساختار جمعیتی است که در اماکن مختلف می‌توان آن را در معرض دید قرار داد تا شهروندان به وضعیت موجود پی برده و نیازهای رشد جمعیت را بشناسند.