دستانی که گره باز می کنند / آزادی زندانی جایگزین مراسم عروسی شد

برگزاری مراسم عروسی این روزها با تشریفات پرزرق و برق برگزار می شود اما هستند زوج‌های که این هزینه های گزاف را به کار خیر اختصاص می دهند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری قارتال نیوز، گرفتن مراسم عروسی آرزوی هر دختر و پسر دم بختی است دختران از وقتی که خود را میشناسند همواره خود را در لباس سپید عروسی مجسم می کنند اما این روزها با هزینه های گزاف و چشم به هم چشمی های برخی افراد، این مراسم به پرخرج ترین مراسم زوج های جوان در اول زندگیشان تبدیل شده است.

مراسم عروسی در گذشته های نه چندان دور، بسیار ساده و بی آلایش برگزار می شد و خانواده عروس و داماد از مهمانان با شیرینی و میوه و شربت و گاهی هم با شام یا ناهار پذیرایی می کردند.

اما امروزه آنقدر در ظواهر برگزاری یک مراسم عروسی و ماشین عروس،لباس عروس و گروه رقص و موسیقی.. غرق شده ایم که اصل کار را فراموش کرده ایم، حتی این روزها شرکت ها و موسساتی ویژه طراحی و اجرای مراسم عروسی راه اندازی شده که حتی برای شادی و رقص در تالارهای عروسی افرادی را به استخدام درمی آورند، اجرای گروه موسیقی ویژه مراسم هم در برخی از شهرهای بزرگ، به تشریفات مراسم عروسی اضافه شده و کار تا اجاره ماشین و زیورالات عروسی هم پیش رفته است.

در گذشته اگر فردی در محله عروسی داشت همسایه ها در اجرای مراسم مشارکت می کردند و معمولا در منزل از مهمانان پذیرایی می شد، اما امروزه این مراسم ها حتی از تالارها هم فراتر رفته و باید در باغات استخر دار گرفته شود بطوریکه هزینه گزاف این مراسم موجب گرفتاری های در اوایل زندگی زناشویی برای زوجین بوجود می آورد.

اما در این بین هستند زوج های جوانی که به جای هزینه کردهای اضافی برای یک شب تصمیم میگیرند تا با هزینه عروسی گرهی از مشکلات افراد جامعه بگشایند.

محبوبه و پیمان زوج ارومیه ای هستند که به جای هزینه کرد اضافی برای مراسم عروسی تصمیم گرفتند تا چراغ خانه ای را روشن کنند.

آزادی ۲ زندانی به جای هزینه عروسی

محبوبه عروس در گفت و گو با خبرنگار ما با بیان اینکه از بچگی آرزو داشته تا کاری ماندگار انجام دهد می گوید: مراسم عروسی جذابیت چندانی برایم نداشت و دوست داشتم کاری انجام دهم تا همیشه خاطره خوب از آن داشته باشم.

وی ادامه می دهد:در ایام نامزدی با همراهی همسرم تصمیم گرفتیم مدرسه ای در یکی از مناطق محروم کشور بسازیم ولی با شدت گرفتن تورم نقدینگی کافی برای اجرای این تصمیم را پیدا نکردیم.

این عروس جوان ادامه می دهد: طی دوران نامزدی رایزنی های زیادی با سازمان ها جهت اطعام بچه های بهزیستی و خرید لباس برای این کودکان انجام دادیم ولی گویا هیچ کدام قسمت نبود که انجام دهیم.

محبوبه می گوید: پس از بررسی های زیاد با ستاد دیه آشنا شدیم و تصمیم گرفتیم هزینه مراسم عروسی را صرف آزادسازی زندانیان کنیم.

وی ادامه می دهد:سرانجام روز موعود فرا رسید و مراسم کوچک عروسی ما با شرکت خانواده های زندانیان آزاد شده و اقوام درجه یک ما برگزار شد.

وی که از آن شب به عنوان بهترین شب عمر خود یاد کرده و می گوید: شیرینی و حال خوب آن شب همیشه همراه من خواهد بود.

 

خواستیم گره ای از مشکلات همنوع باز کنیم

پیمان داماد جوان نیز در گفت و گو با خبرنگار ما می گوید:با همسرم تصمیم گرفتیم باقیات صالحان انجام داده و گرهی از مشکلات همنوع خود بازکنیم.

وی می افزاید: با پیگیری های همسرم با ستاد دیه آشنا شدیم و تصمیم گرفتیم چند مادر زندانی را آزاد کنیم ولی هر وقت برای انجام این کار خبر قدم جلو گذاشتیم متوجه شدیم خیری زودتر از ما اینکار را انجام داده است.

این داماد خیر اضافه می کند: در بین پرونده های زندانیان ۲ پرونده توجه ما را جلب کرد؛یکی پرونده پیرمردی که به دلیل زندانی بودنش نوه تازه متولد شده اش را ندیده بود و دیگری پدری که به دلیل بیماری فرزندش مقروض شده و فرزندش را از دست داده بود و به دلیل بدهی زندانی شده بود.

پیمان ادامه می دهد:تصمیم گرفتیم با هزینه عروسی خود این دو پدر را از زندان آزاد کنیم و موجب افروخته شدن چراغ خانه این دو خانواده باشیم.

این داماد. جوان می افزاید: بالاخره روز موعود فرا رسید و ما موفق شدیم در جشن عروسی خود میزبان این زندانیان و خانواده آنها باشیم.

وی با بیان اینکه هیچ وقت از مار خود پشیمان نمی شود می گوید : خاطره شب عروسی و میزبانی از خانواده زندانیان تا ابد همراه لحظه های زندگی ما خواهد بود.