کاهش جمعیت از مهمترین معضلات جامعه امروزی است

معاون سیاسی و اجتماعی استاندار آذربایجان غربی با اشاره به اینکه در سال های طولانی گذشته تبلیغات گسترده ای در خصوص «۲ بچه کافی است» صورت گرفت، گفت: باید تبلیغات «۲ بچه کافی نیست» در جامعه بسیار بیشتر ترویج شود.

به گزارش پایگاه خبری قارتال نیوز، رضا ابراهیمی در جلسه ستاد جوانی جمعیت آذربایجان غربی اظهار داشت: این تبلیغات باید گستردگی بسیار زیادی داشته باشد و همه نهادها، مسوولان، سازمان های مختلف، روحانیون، حوزه های علمیه، تشکل ها و رسانه ها باید این تبلیغ را با قدرت انجام دهند چراکه سال ها تبلیغ شده است که ۲ بچه کافی است.

وی افزود: در حال حاضر موضوع جمعیت و روند رو به نزول جوانان جامعه از جمله معضلات مهم است که اگر فکری برای جوانی جمعیت نداشته باشیم در آینده با مشکلات بسیار بیشتری روبرو خواهیم بود.

معاون سیاسی و اجتماعی استاندار آذربایجان غربی ادامه داد: در کنار تبلیغات گسترده، نهادهای مسوول باید همه وظایفی را که قانون بر عهده آنان گذاشته با دقت و قدرت انجام دهند تا زمینه ازدواج و فرزندآوری بیشتر جوانان فراهم شود.

ابراهیمی تاکید کرد: باید موانع ازدواج و فرزندآوری را با همه توان برطرف کنیم و زمینه تسهیل این ۲ امر مهم را فراهم آوریم که برای این امر مشوق هایی در دستور کار قرار گرفته که اجرای آنها می تواند کارساز باشد.

وی اظهار کرد: یکی از مواردی که می تواند در کاهش مشکلات زوج ها در ابتدای زندگی و تشویق خانواده ها به فرزندآوری مثمرثمر باشد، اعطای سریع و بدون مانع و مشکل تسهیلات بانکی است که در این خصوص خیلی از بانک ها خوب عمل می کنند ولی مشکلاتی هم ایجاد می شود.