وضعیت کودی شهرستان تکاب و شاهین دژ در سال ۱۴۰۱

مدیر شرکت خدمات حمایتی آذربایجان غربی گفت: بر اساس برنامه های ابلاغی سازمان جهاد کشاورزی استان در سال 1401، بالغ بر 115,500 تن انواع کودهای شیمیایی یارانه دار به استان تخصیص سالیانه داده شده است.

به گزارش پایگاه خبری قارتال نیوز،مظلومی  در خصوص تخصیص کود شیمیایی در استان گفت:بیشترین سهم کود نیاز اصلی کشاورزان را نیز شامل میشود مربوط به کود اوره به میزان ۸۶۵۲۵ تن میباشد. از این میزان و از ابتدای سال جاری بیش از ۷۷ هزار تن کود شیمیایی اوره تدارک و حدود ۶۷ هزار تن منتهی به پایان اسفند ماه به کارگزاران شهرستانها ارسال شده است، به عبارتی حدود ۹۰ درصد سهمیه کود اوره استان در سال ۱۴۰۱ تامین و ۷۸ درصد توزیع و مابقی بعنوان ذخایر استراتژیک در انبارهای سازمانی نگهداری شده اند. از مقادیر فوق بر اساس برنامه ابلاغی سازمان  جهاد کشاورزی, سهمیه سالیانه کود ازته شهرستان تکاب ۳۴۰۶ تن و مقدار توزیع شده ۲۲۲۵ تن و سهمیه سالیانه شهرستان شاهین دژ ۴۵۹۶ تن و مقدار توزیع شده ۳۰۴۰ تن میباشد. مظلومی تصریح کرد: بیش از ۱۰۱۵۷ تن انواع کود شیمیایی (۸۰۷۶ تن کود شیمیایی اوره، ۱۸۰ تن فسفات آمونیوم، ۸۱ تن فسفات گرانوله ۱۳ درصد، ۳۹۲ تن سولفات پتاسیم، ۱۲۷۲ تن سوپرفسفات تریپل و ۱۵۶ تن کلرورپتاسیم ) در طول سال ۱۴۰۱ در شهرستانهای تکاب و شاهین دژ توزیع شده است. 

مظلومی افزود: در بحث توزیع کود شیمیایی با توجه به مدیریت انجام گرفته هیچگونه مشکلی وجود ندارد و به همت سازمان جهاد کشاورزی و شرکت خدمات حمایتی کود مورد نیاز کشاورزان این شهرستان به اندازه نیاز تامین گردیده است.