اتصال ۳۵ روستای بالای ۲۰خانوار آذربایجان غربی به اینترنت پرسرعت

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات آذربایجان غربی خبر داد: با ارتقاء 34 سایت همراه اول 35 روستای آذربایجان غربی با سه هزار خانوار در دو ماهه آخر سال 1401 به شبکه ملی اطلاعات و اینترنت پرسرعت متصل شد.

به گزارش پایگاه خبری قارتال نیوز، قاسم جلیلی نژاد مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات آذربایجان غربی اظهار کرد: توجه به مناطق محروم و کاهش شکاف دیجیتالی بین شهر و روستا از برنامه‌های با اولویت ‏وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات است که در استان برای تحقق آن به جد پیگیر هستیم.

وی افزود: ۳۵ روستا در هشت شهرستان ارومیه، میاندوآب،پلدشت،خوی ،شاهین دژ،اشنویه ،تکاب و چایپاره با جمعیتی بالغ بر ۱۱ هزارنفر از بستر شبکه ملی اطلاعات و اینترنت پرسرعت (۴G) بهرمند شدند تا قدمی دیگر برای تحقق دولت الکترونیک برداریم.

جلیلی نژاد مدیر کل ارتباطات ضمن تبیین وضعیت توسعه ای استان گفت: در حال حاضر پوشش اینترنت روستاهای بالای ۲۰ خانوار استان ۸۲ درصد است و تلاش می کنیم تا پایان سال جاری با پوشش اینترنت روستاهای باقیمانده ۱۰۰ درصد این روستاها را پوشش دهیم.

مدیر کل ارتباطات استان بیان کرد:طراحی سایت ها در قالب HLD برای تمام روستاهای باقیمانده بالای ۲۰ خانوار استان صورت گرفته و اعتبارات در قالب طرح USO تامین و به اپراتور های ارتباطی ابلاغ شده است.

جلیلی نژاد تصریح کرد:مهمترین بستر تحقق اهداف دولت مردمی در مورد تسهیل در ارائه خدمات دستگاه ها به مردم و حرکت به سمت الکترونیکی شدن خدمات و هوشمندسازی آنها است.